• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Nu har vi kommit en bit igen. ”Att se” listan är nu avklarad så nu är det bara ”att besöka” listan kvar. Så natten till i förrgår stod vi i Myckelby utanför Kramfors hos en bekant och sen körde vi till Åsas kusin i Norrby utanför Hallstahammar där vi stod en natt. Det var meningen vi skulle kört och hälsa på några bekanta i Stockholm men det blev inte så. Åsa snubblade på en asfaltkant och ramlade. Vi fick tillbringa kvällen på akuten i Västerås. De röntgade och konstaterade att hon hade frakturer på revbenen. Natten till idag stod vi på parkeringen utanför akuten. Nu är vi tillbaka hos kusinen igen. Imorgon kör vi hemåt. Får se om vi kommer ända hem.
Tråkigt slut på en annars fantastisk tur.
Hoppas kunna ladda in många bilder när vi kommer hem.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Inte skrivet på ett tag. Ska försöka bli bättre på det när o om vi kommer iväg söder ut i november. Näst sista problemet är nu löst. Vi har sökt kattvakt länge och det löste sig igår. Ett par i Broby tar hand om honom och ev får han bo kvar där även när vi kommer hem. Synd att flytta en katt på 15 år. Trivs han får han stanna kvar är det bestämt
Sista problemet som återstår är en op av en polyp i tjocktarmen. Den ska tas den 31/10. När det är ok från läkaren så sticker vi mot värmen i söder.
Enda stoppet som är bestämt är Bryssel, Åsas syster bor där, sen får väder o vind bestämma. Vill ju gärna se Normandie så kanske vi tar det hållet.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då var koloskopin avklarad! Inga problem.
Känner mig mörbultad, sovit dåligt inatt. Laxabon är inte bra om man vill sova ostört.
Nu ska jag ta det lugnt några dar sen ska husbilen städas och lastas inför resan söderut.
Planerad avresa är på farsdag den11/10 om inget tillstöter som ändrar planerna.
Vi kommer att köra över broarna genom Danmark, Bryssel fanns med i planerna men det skippar vi. Var o hur vi kör får vädret bestämma.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
0503030C-F1C9-4936-905C-3C0D91DD0CE4.jpeg 683B5FA2-E0A5-4D21-8589-1665282AE7CF.jpeg Nu har vi fixat alla mediciner som Åsa behöver ha med sig, blev en stor kasse med olika medikamenter. Insulinet kommer att ta upp halva kylen nästan.
Vi får se när vi kommer iväg, Åsa ska ha dropp för sin benskörhet den 3/12, ska försöka få det tidigare om det går.
Nya hinder hela tiden, blir väl snöstorm när vi väl kommer iväg
Snökedjor ska kanske inhandlas?
 
F

F.d. 22252

Guest
Det var ett helt apotek i en låda tyvärr har man ju en del mediciner själv som jag struntar i att ta så mycket jag kan, en sak som slog mej är att mitrazapin vilket jag själv fått utskrivet inte är så bra för skelettet, sen är venlafaxin ett liknande preparat och de två ska inte kombineras det vet jag för jag har en sån kartong oöppnad i skåpet.
Har själv för många år sedan fått en liknande medicin och där blev jag väldigt dålig efter ett par månader med balansproblem skakningar i kroppen, trots min förklaring skriver läkarna ut såna mediciner fast det är samma typ av preparat i grunden fast med olika namn. De verkar på så sätt att de ska höja seretoninet i hjärnan så man blir gladare, om man läser på grundligt så ser man att de samtidigt sänker dopaminet i hjärnan vilket i mitt fall framkallade parkinsonliknande symptom som fösvann när jag slutade med medicinen och kom tillbaka efter en annan medicin som en föregivet duktig psykiatier skrev ut.
Gissa om förtroendet för läkare är i botten och det är ju inte enda gången.
Modigt av er att ge er iväg trots problemen med hälsan, står själv i valet och kvalet om jag ska åka men det blir inte förrän dec. Ska fixa lite med handen på sjukhuset först.
Den senaste tiden har ju inte vädret varit så bra därnere så det kanske är bra att vänta ett tag.
Ska ni ta snabbaste vägen ner undrar jag om vilken väg det blir, närmaste vägen går väl västra vägen i spanien över höglandet men det lär kunna bli rejält halt däruppe på höjderna mitt i vintern, räknade på det och man kunde spara närmare 50 mil teoretiskt.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Intressant det där med medicinerna, Åsa har ju problem med balansen och det påstås bero på hennes Parkinson! Kan det var så att det är biverkningar istället? Ska läsa på på nätet vad det är för preparat. Tack för tipset!
Vi kanske ses i södern!
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja det kan mycket väl bero på det, för så var det med mej och jag stod under övervakning av en läkare som remitterade mej vidare till en hjärnskrynklare, men ingen sa något om orsaken. Läser man i fass för vårdpersonal så står det mycket mer om biverkningarna men språket är svårt, men man blir nästan mörkrädd när de helt kallt skriver att folk dött av biverkningarna. Så boten kan vara värre än soten som man sa förr. Att sluta med såna mediciner är inte lätt.
Ja vi får se om jag kommer iväg haft problem med yrsel ett tag och känner mej inte riktigt 100% bakom ratten men det går väl över, har tid hos doktorn.
 
F

F.d. 55554

Guest
@Åsa o Hasse

Första rundan ner hösten 2012 planerade jag inte resan så noga men kom ner till Spanien och sen Portugal ändå.
Resten av resorna har jag planerat men det har inte blivit så som jag gjort planeringen.
Ofta beroende på att planeringen varit preliminär, sedan har vi hoppat över en plats eftersom det varit roligt att åka 10 mil extra eller att platsen vi valt inte passade oss.
I bland blev det bara 5 mil även om målet varit 10 mil.
Det har varit Rappe som delvis styrt resan beroende på han behov att tömma blåsan.
Inte minst suget efter Zoégas kaffe, men det blev lätt fixat på en parkering.

Resan är målet, målet är resan mot Spanien eller Portugal.:twitcy:

Trevlig farsdag i glada barns lag. :yes:

Jojje
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Så här års är det ju vädret som styr lite vart man åker, blir det hyfsat väder följer vi kanske rutten men blir det dåligt väder kör vi nog raka vägen till lite varmare klimat. Vi börjar fundera på att åka över till Kanarieöarna. Det är ju inte gratis men det hade varit kul att göra en sån resa en gång i livet..
Flensburg blir det iaf som första mål, resten får vi se.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag tänker likadant skulle vara roligt att en gång resa över med husbil, men det blir nog bara en dröm har ju varit där med flyg minst 20ggr men skulle vara roligt att kunna stanna till på något fint ställe uppe i bergen, har ju kört runt en massa mil på öarna med hyrskoter.
Brukar så här års köra med Google Earth och se hur det ser ut där jag varit, ibland åker jag runt i marknivå utmed vägar och tittar. Sir har ju en bok på gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen