• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag har vi gått runt i Moriara och tittat på stan. Ätit gott och tagit en öl.
En lite fin stad med en vacker strandpromenad.
Ikväll står det 13 husbilar och en trailerdragare med trailer här på parkeringen.
Imorgon kör vi vidare till Camper Park Km Zero i Comarca de La Safor.
095690E4-79AE-49B8-8E9A-5700705D3C15.jpeg ACC19C1C-699E-4F00-8CB9-CB5F194CCC26.jpeg 4A951BD4-93C9-4D70-B40B-017917762862.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag har vi kört till ställplatsen Camper Park Km Zero i Comarca de La Safor.
En ställplats på utkanten av ett industriområde. Rent och snyggt med fräscha byggnader.
Vi gick en runda i byn i eftermiddag. En gammal ort med smala gator. Fick syn på en kyrka precis när vi skulle gå in på ställplatsen, ska undersökas imorgon.
Vi ligger kvar här några nätter och vilar upp oss.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ja då var vi här... igen!
Ska kolla hjärtat imorgon. Det rusar ibland, 140 i puls är lite för mycket, varar inte så länge. Ett par sekunder upp till några minuter. Hoppas att de har nåt litet piller jag kan få för det. — på Scandclinic I Orehuela.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Problemet är att jag har ganska lågt blodtryck också och då finns det inte så många piller att välja bland.
Metoprolol 50 mg fick jag ett tag men blev mycket trött av dem. Genomgick en ablation för ett o ett halvt år sen som blev lyckad. Inga besvär efter den förrän nu för en vecka sedan. Få se vad läkaren säger imorgon.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Problemet är att jag har ganska lågt blodtryck också och då finns det inte så många piller att välja bland.
Metoprolol 50 mg fick jag ett tag men blev mycket trött av dem. Genomgick en ablation för ett o ett halvt år sen som blev lyckad. Inga besvär efter den förrän nu för en vecka sedan. Få se vad läkaren säger imorgon.

Bra att du konsulterar en läkare, självmedicinering är onödigt, dumt och garanterar inte effektivt som läkarens ordination, som bygger på reell kunskap.

TommyD
 
F

F.d. 22252

Guest
Kan faktiskt vara stress som plötsligt får hjärtat att rusa du har ju lite press på dej att fixa allt. Typiskt så går det över på några minuter och det kommer ofta när man sitter still och inte gör något. Jag har ju normalt lågt blodtryck och de mediciner jag fått gör att jag blir trött. De mediciner som hjälper är ju sobril och xanor men sånt vill man ju inte ta annat än när man måste.
En bra läkare är guld värt men var hitta en sådan?
Lika svårt att hitta en bra bilmekaniker idag eller det heter ju komponentbytare numera.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Kan mycket väl vara så. Läkaren lämnade ingen garanti för att jag skulle vara besvärsfri livet ut utan han sa att det är ofta förekommande att det återkommer igen. Och han hade tyvärr rätt.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja kanske du "läkt" efter behandlingen kroppen är ju duktig på att hitta tillbaka med nerver och sånt och fått tillbaka ditt gamla problem.
Hoppas du har det bra därnere, här är det inte lika roligt kallt och fuktigt, när det gäller kläder vet man bara en sak -varmt.
Det går fort att vänja sig vid värme men gråväder och kyla är svårare.
Som terapi har jag börjat med att bygga om min elscooter har forskat på nätet om batteriet de satt dit och det är bara skräpceller med eget namn fast i reklamen står det helt annorlunda, kan t.o.m. vara så att de satt ett nytt hölje på gamla använda batterier. enl. specen är det urdåliga och finns inte på marknaden sen flera år tillbaka.
Har beställt nya celler det bästa som finns så nu ska det bli åka av, räknar med 3 mil/laddning.
Kina = aktiebolaget bluff och båg.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Appropå hjärtflimmer. Har haft problem sedan 08. Fick enn ablation 2011 efter tre elkonverteringa som inte hjäpte. Var besvärsfri i fem år. Nu har det varit en hel del problem, men efter elkovertering i jan mår jag bra. Självklart följer det med en hel del mediciner, men får man leva med. Långa raska promenader o lite gymnastik varje dag gör susen. Som en vän brukar säga när jag frågar om hans hälsa, ”var dag ovan jord är en bra dag”.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
10269549-9E9D-4391-B154-3681987917C1.jpeg
”var dag ovan jord är en bra dag”
Den var inte dum, den lägger jag på minnet!
Jag var hos läkaren på förmiddagen och fick domen. Har du inte mer problem än du har nu så fortsätt på er runda men lova mig att du uppsöker akuten om du får längre perioder med fladder, är det mer än 10 min och över 140-50 så är det akuten direkt.
Så det kör vi på.pp
Nu står vi på udden i Torrevieja bland en massa svenskar. Läser de tråden kan de ju själva presentera sig ;)
Står väl kvar till på måndag tror jag.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Ja en Hymer med Mercedes chassi är det ju skulle gissa runt 1990.
Har nog sett ett par utmed vägarna tror nästan jag blev omkörd av en sån med dubbla bakhjul. Såg lite rolig ut som en husvagn som rymt från dragbilen bakifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen