• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Solifer Apollo 610 var en intressant framtidsstudie. (Det byggdes minst 3 andra varianter, som aldrig visades för publik.)

Kommer ihåg när jag och "Polar-björnen" klämde ihop oss i den främre kojen för att det skulle blir en bra bild. Trång, men mysigt...

Vagnen står numera utanför Polar-museet i Dorotea.

Eftersom jag så att säga är part i målet, och eftersom vi inom kort åker på semester (utan husbil), låter jag någon annan ta över.

Bifogar min drygt 22 år gamla text förHusvagn&Camping 11/96 (inklusive dåtidens sättningskoder).

Pålle
 

Bilagor

  • Lister - SOLIFER.11.pdf
    18,9 KB · Visningar: 33
Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt, Pålle men övertagandet av tråden går smidigt då Tommy R svarade helt rätt redan i förmiddags.
Över således till Dig, Tommy!
Trevlig Helg!
//Kjell
 
F

F.d. 55374

Guest
Dom flesta har nog någon gång kört E45 och passerat Lit, ca 2 mil norr Östersund.
Kör vidare Janne.
Trevlig helg.
Tommy R
 
F

F.d. 55374

Guest
Rönnskär är rätt, en av våra favoritplatser.
Har skickat ett mejl till Rönnskärs samfällighet ang. avgiften på parkeringen. Fick ett långt svar från en som också är med i Stocka hamnförening, en av anledningar till avgiften var att vissa gått till Stocka för att använda servicehuset, tro ej på detta. Vem går 700-800m för att använda toan. Annars handlade mejlet till stor del om ställplatsen på Stocka och hur nöjd dom är med denna, detta är helt ointressant för oss. Hur det blir med parkering nästa år visste han inte. Blir den stängd för husbilar blir det inga fler besök på Stocka/Rönnskär.
Över till dig igen Janne.
Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen