• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Visst är det Arjeplog. Samhället som hade en järnvägsstation men ingen järnväg.
Skulpturen står bakom Silvermuséet.
Arne, du kör vidare från min barndomsstad "Peking".
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Ok, då åker vi från Norrköping till den här fyren. Vad heter den? Observera. Det är FYRENS namn jag vill ha. Inte ortens.

IMG_1211.jpg
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Ren flax.
Jag kikade i din blogg men hittade inget. Så googlade jag på "fyr vänern" och hittade denna wiki: Vänern - fyrwiki.
Jag chansade på Tavlenabbens båk men det var ju fel. Så såg jag att även Vätterns fyrar fanns med på kartan. Av ren tur klickade jag på Vanäs fyr.
Vi fortsätter på det maritima temat. Var är vi nu?
03-08_2.jpg
 

Arne Lindh

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
16472
Medlemskap
2024
Att vi är så bra på att googla fram svaren tror jag dödar intresset för denna tråd. Jag kommer inte att svara på någon fråga mer om jag inte kan svaret utan Google.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Att vi är så bra på att googla fram svaren tror jag dödar intresset för denna tråd. Jag kommer inte att svara på någon fråga mer om jag inte kan svaret utan Google.

Om någon svarar att man har googlat fram svaret kan man med allra största sannolikhet lita på att det är sant.

Om den som svarar inte säger något om googling eller säger sig inte ha googlat hur stor är sannolikheten för att det är sant? Det varierar naturligtvis från person till person ...
 

Junis

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2024
Visst är det så. Just avslutat för i år. Ett antal husbilar på närliggande Ställplats för åkare som kommer långt ifrån . Vi har danska norska och finska gäster samt någon tysk också. drygt 800 startande mopeder i år av mycket skiftande kvalité. Nu får du köra vidare Kjell.
 
Toppen