• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Du bekrefter med det at vi snakker om Russland - på hvit bakgrunn er det Naval Ensign flag. List of Russian navy flags - Wikipedia gir full oversikt. Skipet er det en panserkrysser?
1712–1917 Ensign of the imperial Russian Navy A dark blue saltire on a white field. The so-called Andreevskiy (St. Andrew's) flag was inspired by the flag of Scotland and was designed by Peter the Great in need of a naval flag for the newly created Russian Navy.
2000–present Ensign of the modern day Russian Navy The ensign of the imperial Russian Navy was revived in 2000 for usage in the modern day Russian Navy. The previous variant of the ensign was revived in 1992, but in a light blue color that did not conform to the historical specifications of the original. It was finally decided on December 29, 2000, to update all existing flags to the original dark blue, rather than the light blue.
1992–present Jack of the Russian Navy The Ensign of the Russian Navy superimposed on a white cross on a red field
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack för den lektionen Knut. Det bekräftar vad jag tidigare påstått, nämligen att På spåret är folkbildande.

Men vad heter kryssaren och framför allt var ligger hon säkert förtöjd?

TommyD
 

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Tack TommyD,

2014-04-11IMG_8541017.jpg jag har inte så många resor utanför Skandinavien, men jag kommer att prova den här bilden.
 
Toppen