• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

F

F.d. 32985

Guest
Där är det Janne.
En verkligt fin stad att besöka och mysigare mer familjär på något sätt än Venedig. Chioggia kallas lilla Venedig och litet kan vara nog så bra ibland.

Chioggia har gamla anor och nämns i dokument redan från 500-talet, då staden tillhörde det bysantiska riket. Staden förstördes av kung Pippin av Italien på 800-talet, men byggdes upp igen kring saltindustri. På 1300-talet hade staden en betydande roll i “War of Chioggia”, som stod mellan Genua och Venedig, då staden erövrades först av Genua och sedan av Venedig.

Janne, för oss vidare i vida världen.
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Hörde precis på nyheterna att nu blir det lättare att att sig hit igen.....:)
Över till Sune
// Janne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 32985

Guest
Där har vi varit med buss många ggr och lämnat militärer, men det var innan husbilstiden.

Då jag är på resande fot och sparsamt med tid bakom datorn måste jag lämna över spåret till någon annan hugad.
 
F

F.d. 32985

Guest
Visst ska du sucka Janne, för det är suckarnas bro i Venedig.

Suckarnas bro uppfördes mellan 1600 och 1603. Denna övertäckta bro ledde till domstolen i Dogepalatset över kanalen Rio di Palazzo till det gamla fängelset.
Bron ska enligt uppgift fått sitt namn på 1800-talet då de fångarna skulle suckat djupt då de fördes tillbaka till sina celler då det var sista gången de skulle se dagsljus.

Janne, du tar oss vidare.

6CCD94D9-6AFE-4555-A62C-0D2C73CBEC59.jpeg
 
Toppen