• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack, det kändes nästan lite som fusk eftersom ön varit min bostadsort i 25 år.

Något helt annat.

Domkyrkan.JPG

Börjar med stadens pampiga Gothiska katedral, som är ett landmärke i staden.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nej kyrkor är nog inte den bästa ledtråden på HBK, där det sakrala intresset troligen är begränsat.

Provar med en annan bild.

DSC_01320080.JPG

En ledtråd till den här bilden kan jag låna från en boktitel; "Stilla flyter ........", floden är lång, väldigt lång och den rinner genom den här mycket gamla staden, en av landets äldsta. Gamla stan finns på UNESCO:s världsarvslista. Ett besök rekommenderas.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vet inte om frågan verkligen är så svår, eller om den här trevliga tråden håller på att gå in i den eviga sömnen pga Google?

Varken Katedralen, floden eller gamla stan som är ett världsarv har gett några förslag eller gissningar, så då ger jag ytterligare en ledtråd.

Alla har nog lokaliserat landet, ja vi är i Tyskland, som sagt gamla stan är mycket fin och undkom bombningar under kriget. Däremot hade man en stor flygplansfabrik just utanför staden som bombades ner till grunden.

Lägger även ut en bild på hotellet som vi bodde på när vi besökte staden.

DSC_01460093.JPG

.... en härligt "gräddbakelse till hotell.

Nudå!

TommyD
 

lentor

HBK Medlem
Inlägg
806
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Tack.
Bremen år trevligt att besöka både på sommaren som i julmarknadstider.P1010052.JPG

Fortsätter med mera maritimt. Var är det?

Torgny
 
Toppen