• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Den ursprungliga ingången, men viBild (3).jpeg tar järnvägen. Det lär finnas en konsertsal som rymmer mer 10 000 människor och ett postkontor.
 

Bilagor

  • Bild 4.jpeg
    Bild 4.jpeg
    165,2 KB · Visningar: 26

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Tackar Peter Praia da Luz är väl idag mest känd för platsen där Madeleine McCann försvann. Men här finns också en av Algarves finaste vandringar på kuststräckan Lagos Luz. Tar cirka 2-3 timmar men väl värd besväret. 2.jpg 3.jpg 4.jpg
Men nu förflyttar vi oss till ………………… där frugan vinkar glatt :)
63.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ok, en gissning från mig.... Tror du vill slå ett slag för Algarve och stannar där, jag vill minnas att i Silves finns det en stor Morisk borg som kan stämma in på bilderna.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
.....inte ens nära.

Ja på den 4:e bilden ser jag en flagga som knappast är Portugals flagga, däremot vissa likheter med Trikoloren, eller varför inte den Kroatiska flaggan.

Min gissning blir nu Dubrovnik som i alla fall både har flaggan och en medeltida borg,

TommyD
 
Toppen