• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu borde någon ta det. På denna bilden står frugan o beundrar klättrarna Visa bilaga 160878

Ok, nu vet jag nog, men lite besviken blev jag när jag läser ” ...frugan o beundrar ...”, jag som trodde det var du och Gisela som klättrade på bild no.4.

Har själv aldrig varit där och kommer aldrig att gå på bron El Caminito del Rey, som ni våghalsigt verkar ha gjort. Slutade söka adrenalinkickarna redan i 16-års åldern, nu är jag mest skraj för det mesta och i synnerhet en skranglig bro på hög höjd. :)

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Citat; "....... är idag relativt lätt vandrad.......", jo tjenare, mig får du i alla fall inte upp på den bron. Handsvett bara av att se på bilderna.

Nej, nu lämnar vi höjderna, ner till havsnivån igen....

DSCN0533.JPG

Var?

God fortsättning alla vänner.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja, det är väl så med de flesta av oss husbilsåkare, vi är helt enkelt inte längre intresserade av vare sig Pariserhjul eller vinddrivna fordon. Därför var förra bilden så svår.

Nej för oss är det diesel som gäller och att sätta oss i ett Pariserhjul har inte varit aktuellt på flera decennier.

Nu blir det troligen mycket lättare med den här bilden, mera handfast så att säga och visst blir man lite rörd, visst kommer man ihåg den här platsen med glädje...... men den finns inte mera!:(

P7163929.JPG

Visst var det ofta överfullt, fattades alltid el, skitigt på toaletten och visst kunde det vara lerigt..... som det heter, "man saknar inte kon, förrän båset är tomt." Xxxxxxxxxxxx blir inte det samma igen.

Var finns den saknade platsen?

TommyD
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Klart det var det så populära, för oss som åker husbil, Heiligenhafen.

Brogu, du var först och får därför förtroendet att ta oss vidare...

God fortsättning.

TommyD
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Tackar för det, har varit ute och åkt nästan hela dagen. Den här bilden är faktiskt drygt ett år, men det ser likadant ut nu. Vardådå?

P1000207a_redigerad-1.jpg
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Den här platsen ligger som på en långsmal ö. Det vi såg på förra bilden var en del av det som en gång var en fiskhamn, nu är det flera restauranger och "vattenhål". Känt för bland annat sin begravningsplats av gamla ankare som lämnades här när den nya hamnen byggdes en bit österut. Då slapp man det tunga arbetet med tonfisken.

_DSC3096aa.jpg
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Ja, detta är tydligen svårt men varje gång vi varit där har det stått åtminstone 5 HBK:are där. Om vi stannar på landsidan kan man hitta detta 2000-åriga olivträd som inuti har en stol och ett bord.
Så antingen går det bra att svara med byns namn eller strandens!

P1000608aa.jpg
 
F

F.d. 32985

Guest
På årsmötet träffade jag en äldre medlem som berättade om Tavira och en massa gamla ankare, så min gissning blir Tavira i Portugal
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Tyvärr vill jag ha en mera exakt angivelse. Men Tavira är åt rätt håll, men lite bättre går det att få! ;)
Här en bild från parkeringen, funkar som ställplats under lågsäsong.P1000611aa.jpg
 

Bilagor

  • P1000611aa.jpg
    P1000611aa.jpg
    479,5 KB · Visningar: 0

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Jamen,självklart Tordan är vi på praia Barill eller Pedras d´el Rei. För att komma ut till praian eller restaurangerna kan man antingen gå eller ta tåget. Varsågod och fortsätt!

_DSC3086aaa.jpg
 
Toppen