• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Operatörsöversikt fri roaming

R

Rolfevert

Guest
Sv: Operatörsöversikt fri roaming


Jag tror det har smugit sig in ett litet fel i din sammanställning.
EU roaming gäller för flertalet extrakort(surfkort)
Förstår inte varför man fortsätter att tala om simkort till mobilt bredband. Simkorten är så vitt jag förstår samma som andra simkort. Det man behöver kontrollerar är att det inte är blockerat utanför Sverige.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Operatörsöversikt fri roaming

Det skilles på mobilt bredband abonnment og datakort til mobil abonnementet, tele2 har roaming på datakortet men ikke mobilt bredbands abonnement.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Operatörsöversikt fri roaming

Det skilles på mobilt bredband abonnment og datakort til mobil abonnementet, tele2 har roaming på datakortet men ikke mobilt bredbands abonnement.

Precis det jag skrev om! Varför tala om särskilt mobilt bredband?
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Sv: Operatörsöversikt fri roaming

Vad är det för skillnad på mobilt bredband och mobil surf, förutom att bredband verkar vara spärrat för roaming?
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Operatörsöversikt fri roaming

Så som jag har förstått det.
Om du har ett extra SIM-kort som du sätter i din padda t ex och som belastar samma konto som det kortet som sitter i din mobil så ingår datatrafiken i roamingvolymen.
Men, går du och skaffar ett särskilt mobildata-abonnemang så är det inte säkert att du kan använda den datamängden fritt i EU.
Jag bytte bort våra separata dataabonnemang mot ett avtal med ett mobiltelefonikort och upp till 9 gratis mobildatakort kopplade till telefonikortet.
Det ger mig 100Gb / månaden totalt hemma och 30 i EU under max 4 månader. Det passa mig utmärkt.
 
Toppen