• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

onslow's dagbok

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: onslow's dagbok

Var tar Chevan i vatten?.. Har en likadan Van och den är helt tät. Pepper.pepper.......... Bytte iof alla gummilister i dörrarna för ett par år sedan.
Lycka till Bror
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Tack Bror!

Jag tror att det är isoleringen mellan vägg och bakdörrar som hjälper till - gummilisterna är säkert gistna och otäta och sen leder isoleringen fukten vidare så den framstår som ett fult tapetmönster. Tapetmonster?

Men tydligen var det även imma på fönstren runt om och så har vi ett läckage i durken på förarsidan, Agne får väl köra med gummistövlar på!

Tätningsjobb är ju alltid en avvägningsfråga - FÖR tätt är ju inte heller bra liksom. Och steamy windows kan ju vara en positiv upplevelse om det är av rätt anledning! fniss fniss!

/elisabeth :wink:
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: onslow's dagbok

Hansen Racing i Spånga säljer nya gummilistsatser till bra pris. Vill minnas runt 2 tusen för alla dörrarna.
Alltid besvärligt med fukt i bilen då allt blir fuktigt - sängkläder mm.
Se också till att klädseln sluter tätt mot kaross och dörrar. Jag har plast - typ byggplastfolie och dubbelhäftande tape - mellan plåt och klädsel och det verkar fungera. Så har ju alla nyare bilar t.ex
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 721

Guest
Sv: onslow's dagbok

Jag har nya gummilister till bakdörrarna om det skulle vara intressant!
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Tack Barret!

Agne hälsar att han har fixat det redan ... hans pappas källare en aldrig sinande reservdelsbutik. Och riktigt billigt är det där! ;)

Igår kom Rustas reklamblad och där hittade jag påhängda balkongbord - vi har ju ett sånt på akterstegen att placera spritköket på. Tyvärrr är det befintliga i upplösningstillstånd, plastlisten har lossnat och regnet har tagit sig in och bucklat skivan. Modellen i broschyren var tillverkad i plåt, fanns i färgerna rött, beige och en redan välkänd ljusblå kulör (!) och kostade 99:-.

Men så bra var det ju inte i verkligheten - den blå var riktigt mörkblå! Nu blev det en sån beige (smutsvit?) istället och så ska Agne spraymåla den i onslowskulören! Stiligt va!

Och sedan hittade jag en klassisk brödkorg i rätt kulör - ni vet en sån rund flätad som man minns från barndomen!

Den lilla tappra fläkten fungerar - igår morse när morgonsolen låg på hörde Agne ett flitigt surrande när han gick förbi onslow på väg till volvon!

/elisabeth :wink:
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: onslow's dagbok

Jag har nya gummilister till bakdörrarna om det skulle vara intressant!
Vad har du för pris på listerna?
Har just nu tre Cheva vanar att skruva med...följer ditt projekt med stort intresse,väldigt fina bilder./Peter.
 
F

F.d. 18174

Guest
Sv: onslow's dagbok

Hejsan,

mitt namn är Linda Hedrén och jag jobbar som frilansjournalist. Mitt uppdrag just nu är att skriva ett reportage om personer som semestrar på trånga ytor, som båt, camping och stuga, och ändå får allt att funka och flyta på. Jag snubblade över era trådar här på forumet och tycker ni verkar vara riktigt husbilsintresserade och säkert ha en hel del tips och råd till andra nya i gemet...

Vore ytterst tacksam om ni ville messa eller ringa mig på 073-055 3210 eftersom jag jobbar utan internet i helgen. Annars är min mejl hedrenlinda@hotmail.com.

Vänliga hälsningar
Linda
 
Toppen