• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

onslow's dagbok

F

F.d. 4879

Guest
Sv: onslow's dagbok

Nickstabadet i Nynäshamn är fint och har det mesta inklusive bra camping. Har bla nordens största vattenrushbana (var det för några år sedan i alla fall..).
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: onslow's dagbok

En sån´skön dagbok - humor, distans och självkritik!! Kör på bara, ni leder den ligan!!!!!
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Den här helgen kom vi inte iväg på något äventyr, Agne var på konferens (som omväxling) och jag passade på att ha migrän (så är det avklarat för ett tag framöver).

Men ... vi har köpt de svart/vit mönstrade stolarna – as-snygga på den matchande mattan. Och funktionstestade av Agne i kombination med ishockey VM och pilsner! Godkända!

Sen … har vi hittat fjärrkontrolldosan till onslow’s centrallås och larm, den låg väl dold bakom en burk antirynkkräm på hyllan vid hallspegeln. :eek:

Och … vi fortsätter planerna på ett utomhuskök – just nu är vi inne på ett sånt där balkongbord som man hänger över kanten, men på vår akterstege, för att ställa spritköket eller grillen på. Ger ju en mycket bättre arbetshöjd och är lite käckt? Eller hur?

Eftersom … man får gnälla här så undrar jag varför husbils/husvagnfirmor är mycket dyrare än andra på vissa pryttlar? T ex den däringa ugnen till gasol/spritkök är ca 100:- billigare på båt-tillbehörs-firman, och den ingår ju inte precis i någon lågpriskedja?

Hur som haver så blir det Nicksta i Nynäshamn nästa helg med väder som alldeles underbart! :wink:

/elisabeth
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Jag börjar med sammanfattningen: det blev inte så bra den här helgen!

Nynäshamn var helt OK – påminner om västkustens badorter där folk är klädda som pudlar – mycket upptill och lite nertill – eftersom solen skiner och vinden ligger på typ hela tiden.

Efter mitt möte åkte vi till Ösmo där det var marknad, nu vet vi hur årets t-tröjor ser ut i svenska småstäder, för övrigt var det sig likt doften av brända mandlar, tjuten från karusellen och de lokala tonårsgängen är en del av sommarens trygga traditioner. Därefter åkte vi till Östnora en lantlig campingidyll mitt i skogen – men dom stänger kl 16.00 hela maj månad?!

Nicksta hade vi redan lämnat bakom oss – så vi åkte vidare på slingrande småvägar till Södertörns västkust, discokulan uppförde sig som om den extraknäckte i flippersvängen. Dagens höjdpunkt blev transporten över Skanssundet med onslow i ensamt majestät på 18.00 färjan, med kvällssolen blänkande i krom och lack. :cool:

Incheckningen till campingen sker i gästhamnens bensinmack – med noll koll! Vi blev hänvisade till husbilsplatserna som visade sig vara en asfalterad plätt på kajkanten, i skuggan av berget och med pålandsvind om 10 m/sek! Av 10 ”p-platser” var sex st redan upptagna! För säkerhets skull gick vi en sväng upp på berget för att kanske hitta en lagom tomt, pyttsan de 50 som fanns där var ockuperade av riktiga långliggare, somliga hade nog fortfarande reg skylt med länsbokstav.

Så vi drog hemåt istället – eftersom campingkänslan hade avtagit betydligt sparar vi Farstanäset till ett annat tillfälle, kanske en sista övernattning på väg hem efter en längre resa.

Vi har nu lärt oss att två stjärnor är för låg standard för oss, inte bara för mig alltså! Men om ni tycker att jag är lite grinig när det gäller mysfaktorn vill jag till mitt försvar säga att jag hellre är Prinsessan på ärten än Askungen! :wink:

/elisabeth
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: onslow's dagbok

Hej Elisabeth!
Var efter din rekommendation på Härjarö i helgen som var.
Rekommenderas varmt!
Bra grannar,underbara promenadstråk så dit återkommer vi gärna igen!
Tyvärr inte nästa helg för då ska maken få sitt....d.v.s. stugliv! Suckar djupt.....
Marina
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Marina - alla udda intressen ska ju tillgodoses! :wink:

Så även här, i helgen var det grabbarnas - onslow, Agne och kompisen var i Halmstad på nostalgitripp, något slags Fordmöte för att återuppliva gamla rallyminnen. "suckar lite"

På vägen ner hittade dom den underbara badsjön i skogen utanför Ljungby där vi var med kompisens cheva för två år sedan. Klagomål om det låga vattenståndet framfördes men jag lovade att om dom klev i skulle vattnet stiga till lagom nivå! he he!

På vägen hem blev det övernattning på Villa Björkhagen, tydligen en jätteflott camping vid Vätterns strand. Grabbarna körde hela showen med förtältsuppsättning, grillning och en whiskey med grannen. Som det ska vara när man har tur med vädret!

Själv har jag skapat nytt sofföverdrag i grön sammet, sydde en 4 meters söm EFTER miss Marple i lördags - såklartvis blev det fel fel fel!! Glömde att själv hörnpartiet breddar sig uppåt! Nu ligger det grönt fnugg som pollen i hela köket, det får ligga kvar till jag är klar med en fungerande lösning för armstöden. Snyggt blir det i alla fall!! :)

Nästa helg är det folkrace i Nyköping - kompisen ska tävla med sin Camaro och Agne är depåchef. Efter det tar vi nog en sväng till Trosa eller nåt!!

/elisabeth
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Okej vad har vi lärt oss denna helg dårå?

1. Att .. jag ska sluta berätta i förväg vad vi ska göra … i alla fall till orter som börjar med Ny, typ Nykroppa, Nybble och Nürnberg (samt Nynäshamn och Nyköping). Det blev inget av med helgens planer alltså – kompisen skadade foten och kunde inte köra race.


2. Att .. vi behöver en markis – solen är skön som värmekälla men inte som långsamt dödande strålningsaggregat – aj aj aj min röda rygg. :mad:

3. Att .. termoskannor sjunker i andrahandsvärde – mycket spill blir det med gamla torkade tätningar. Hade dock billig TURKOS (!) termos från IKEA som reservtank.

För övrigt var Trosa Havsbads camping helt OK – med fräscha duschanläggningar som spelade skvalmusik (!) hela tiden och trevliga människor, vinkar till Lennart & Marianne HBK 774. :wink:


Men .. där fanns en icke campingtränad dotter i 27 års åldern i mitt sikte (och jag var obeväpnad). Hon kom för att njuta av sin mammas långliggarhusvagn, med kuvad sambo och skabbig hund i släptåg. Människan har mage att klaga över husbilsgrannarnas intrång på tomten! Och när dom gav sig ut på cykeltur slängde hon undan deras altanmatta och bad sambon flytta bilen – vi snackar fem cm här. Hon var inte ens smart nog att justera mattan efteråt utan visade med dum stolthet sitt agerande utan att skämmas.

Jag hoppas verkligen att våra döttrar uppför sig bättre bland folk!

Gör inga prognoser och programförklaringar för framtiden – antyder bara att vi inte planerar några längre resor de kommande två helgerna.

/elisabeth
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Nu har vi varit på Flower Power fest – prickarna på Onslow är klatschiga blommor i orange, grönt och turkos. Dittejpade för skapa en illusion av happy hippie folkabuss som matchade vår utstyrsel och faktiskt satt kvar när vi kom hem, trots rejäla regnskurar och motorvägsåkande.

Agne har jobbat i maskinrummet igen, nu har han installerat ett skiljerelä som innebär att laddningen övergår till bodelsbatterierna när startbatteriet är fulladdat, vilket ger oss större frihet när det gäller ”friluftscamping”, behovet av en elstolpe nära oss är inte lika starkt längre.

Och mitt sidofönster går att ”veva upp” nu!! Elhissavdelningen har haft kvällsöppet i veckan och båda små söta motorerna är renoverade och fungerande numera. Det var mycket irriterande med vindtjutet från ett ständigt nedhasande fönster och glasspinnar som kilar fungerar inte i längden. Tacka vet jag de gamla hederliga vevarna i bakelit!

Midsommar nästa – jag går runt och packar lite hela tiden numera, det är många objekt som svävar i en omloppsbana mellan p-platsen och hallen.

/elisabeth
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Så var midsommar över och hösten här – 16 grader i morse när Agne åkte till jobbet.

Vi var vid Sundéns loge i ett litet läger bestående av 20 tal varierande fordon, från Postis lilla fina gula leksak till Concorden som hade landat bakom honom. Psst Postis vi gillar din entrédörr!! Mycket trevligt folk var det och inte bara från HBK.

Troligen befann vi oss på det som en gång utgjorde parkering till den intilliggande badplatsen. Omklädningshytterna fanns kvar och vittnade om en glansperiod på 60-talet.

Eftersom vi låg efter i matschemat åt vi sill-lunchen vid eget långbord i vårt mellantält! Som bestod av ett fiffigt förtält med tre öppningsbara sidor som vi slängde upp mellan chevorna – användes även på kvällen, ja t o m hela helgen.

Vi var aldrig inne på logen – det räckte som underhållning för oss att se övriga besökare i olika skick och fason på gräsmattan utanför.

Eftersom vädret inte föll oss i smaken på midsommardagen drog vi vidare och hamnade i Östhammar beläget i den del av landet där solen befann sig i helgen. Vi stod intill en kommunal ankdamm med fantastisk vy över en konstgjord ö. Gäddorna låg alldeles stilla nere i vattnet som främmande ubåtar och på ytan simmade andmammorna helt ovetandes med sina dunbollar. Här snackar vi idyll!!

Men hygienanläggningen var ingen höjdare alls – ursäkta mig men känns det inte väldigt förra seklet med polletter till duscharna??

Helgens lärdomar: Min exklusiva kartbok First Class har centimeterfel jämfört med den som finns i gratisbroschyren från campingorganisationen. Lite jobbigt när rastplatser befinner sig på andra sidan en sjö eller en motorväg, men också lite spännande.

Skaffa extranycklar till bilen!!!! Vår tripp höll på att ta slut redan på fredag morgon på mötesplatsen med kompisarna på Ekerö – när Agnes startnyckel inte ville fungera. Han har kört med min nyckel hela helgen och även idag – jag behöver ju bara en dörrnyckel.

Ännu värre var det när kompisen tappade sina bilnycklar när vi promenerade på den konstgjorda ön, dom hade bara extranyckel till dörren. En liten rysare på lördagskvällen som dock slutade lyckligt, det är bra med en stor maskot på nyckelringen.

Och skiljereläet fungerar vi har nu klarat två nätter utan elstolpe!!

/elisabeth
 
Senast redigerad av en moderator:

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: onslow's dagbok

Åh!!!!
Du är bara för......go!
Damernas låter helt i min smak!
Kramen
Marina Vildmarkstjej just nu....
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Ingen resa att rapportera idag! Agne har jobbat över varenda kväll den här veckan samt mer än heltid i helgen – typ 10 tim bara på lördagen och inte hemma ännu idag! :( Dom (inkl onslow) flyttar just nu firman diagonalt igenom Stockholm – från nordväst till sydost. Jodå, jag har Volvon till mitt förfogande – men hur kul kan man ha ensam i en 940?

Jag har istället varit på äventyr med min Husqvarna Optima 150 – och vi har avverkat långa sträckor i det gröna med solen brännande i nacken. Vi snackar symaskin och sofföverdrag nu, det här ju Damernas! Det har tagit en himla tid med det gröna sammetseländet men soffan är ju faktiskt 4,5 m och av hörnmodell, samt att jag har jobbat med annat några veckor. Men plötsligt har jag insett de gröna kilarnas betydelse i vår tillvaro, ni vet dom som Miljöpartiet påminner oss om då och då! Jag har nu använt grön kil konceptet på fyra ställen för att hålla ihop min konstruktion – fungerar alldeles perfekt. Jämför med de gula kilarna som stabiliserar ett fordon placerat på ojämnt underlag! :)

Javisst ja husbil var ämnet – jag har funderat på varför folk struntar i sopsorteringen när dom befinner sig på annans mark, typ campingplatser? Det bär mig emot, moraliskt, psykiskt och även fysiskt, att blanda ölburkar, små petflaskor och pappers/ plastförpackningar i samma påse som matrester? Mina etiska regler gäller var jag än befinner mig på kartan. Förresten kanske det var den vägen kompisens snapsglas försvann i midsommarhelgen? :wink:

Första gången jag såg källsorteringskärl på en campingplats var i Tällberg förra sommaren, erkänner dock att jag inte har det huvudsakliga avfallsansvaret i familjen. Agne har tagit på sig både det och disken – så han får vara för sig själv en stund. Men jag ska nog göra en liten research (källforskning?) i ämnet denna sommar och rapportera statistiken till berörda instanser och intressenter samt övriga oskyldiga mottagare. :p

/elisabeth

PS. Jag har hittat mig en baddräkt i onslows vackra vinröda färg (maroon) den ska få hänga på yttre backspegeln antingen den behöver torka eller ej, he he!
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: onslow's dagbok

..............så han får vara för sig själv en stund!!!!

Festligt, fyndigt och kloka reflexioner! Hemsidans bästa kåsör!
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Den här helgen kom vi ända till Mariefred, helt ok camping med fräscha toaletter (med skvalmusik!) och skogsinramning. Ja det vill säga om man ställer sig med ryggen mot kalhygget i norr! Jag rekommenderar även att man väljer den lugnare ”övre” planen, där även tältplatserna utan elstolpe var jämna och fina. Och intressant att se så många tält – ungefär lika många som husvagnarna och husbilarna, typ 8 av varje sort. Men bäst var tysken med en silverfärgad Hymer och vinkällare i garaget! Han kom runt och valde ut en flaska vitt, men kom tillbaka igen och bytte eftersom kökschefen ändrat menyn – det fick bli rött!

På kvällen tittade vi på järnåldersgravarna nere vid stranden och gick en vildvuxen promenad i en sovande skog, vackert och magiskt. Utom för den stackars nattskärran som vi skrämde upp redan vid åttasnåret i busksnåret, lättskärrad krake vid den tiden. :wink:

Nästa dag tog vi oss vidare till Strängnäs, vi brukar åka småvägarna för att hitta roliga utflyktsmål, t ex loppislador mitt in i skogen – men inga fynd att rapportera. Lunchen intogs på Abborrberget med staden tvärs över vattnet, vackert rastställe men tyvärr respekteras inte naturskyddsområdet av alla, trist med glasbitar, pizzakartonger, fimpar och ölburkar på badplatsen! :mad:

Vad har vi lärt oss denna helg? Att det vore kul med en markis –har hittat ett paraply i rätt vinröd färg, men det täcker ju bara själva grillen en vanlig svensk sommarkväll!

Att kabelvindan tar oförskämt mycket plats när den inte tjänstgör, den blockerar hela korridoren typ, bort med den eller bygghallmöbel.nu!

Men jag har hittat en stor turkos plastback MED LOCK, 30 liters, funkar mellan stolarna för kartor, cd-skivor, godispåsar, drickaflaskor och dylika överlevnadsattiraljer under resan.

Dags att planera två veckors semester – men först jobba undan lite medan det regnar!

/elisabeth
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Tröttnade på vädret och åkte hem i dundrande skyfall. Nu får vi veta var karossen läcker … the hard way, Agne får byta till torra strumpor vid varje stopp!

Jag börjar med Prinsessan På Ärtens klag-och-gnäll; Dissa Älvkarleby Camping! Vadå 3-stjärnigt? Jag tror på Lika lön för lika arbete och även på delad föräldraledighet – men jag vill tamejtusan inte betala för att dela toalett/duschutrymmen med främmande gubbar på min semester! Det gör jag ju inte ens hemma – gästtoaletten är herrtoalett här så att maken får vara ifred med sin Biltema katalog. Men i Älvkarleby var det under samma tak och tack vare speglarna såg man rakt in i hela damernas tvättrum så fort man klev in genom dörren. Mycket obehagligt! :mad:

Klart godkända campingplatser; Mellstaparken i Borlänge samt Silvköparen norr om Sala.

Markisen är på gång, den är nära nu – vi har hittat markistyg 140 x 240 cm för 99:- finns i vinrött eller marinblått - gissa vad det blev? Och jag har köpt vaxduk – vit med svart medaljongmönster, matchande stolarna och alldeles underbart praktiskt i det här vädret! I LOVE RUSTA som varit huvudsaklig leverantör denna resa!

Vi har även skaffat sånt hängande balkongbord att sätta på akterstegen för att få bättre arbetshöjd när vi förbereder och tillagar maten. Nu har jag gjort äkta bernaisesås på spritköket utomhus :p – är ju dödande allergisk mot bland annat mjölkprotein men kompenserar det med upplivande kulinariska kunskaper!!

Hallmöbeln är byggd – och den kommer även att få en hylla för att rymma skor, grillkol och elkabel – även Agne har tröttnat på kabelvindan! För övrigt tar tekniken upp hela min fina hallvägg – tv med tillbehör! Hela lördagkvällen var det speedway – suckar lite nu!

Jag börjar lära mig att ta med handduken till tvättrummet när jag ska borsta tänderna – det är lite obekvämt att försöka torka ansiktet under varmluftstorken! :eek:

Vi har endast sett 3 HBK bilar under vår resa – vinkar åt Jannew som hann lämna Silvköparen med familjen i morse innan jag fått i mig morgonkaffet samt Hudson som vi träffade på Myckelby marknad och en oidentifierad bil med lågt medlemsnummer på Edskens camping lördag/söndag natt.

/elisabeth
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Det blev en kort men intensivt het tripp till Gålö Havsbad (favorit i repris) några dagar. Vi kan rekommendera plats nr 6 som har skugga hela förmiddagen, skönt att slippa vakna i en bastu. (Nej. vi har fortfarande ingen markis – men två vinröda (!) tygsjok á 140 x 240 cm på konstruktionsavdelningen!)

Gålö är ju ett naturreservat med allmän badplats, markerade skogspromenader och stugor, vilket innebär mycket folk såna här dagar!!! Men stranden är väl tilltagen och långgrund – både handikapp- och barnvänlig. Skönt för mig som inte kan simma i år med min stela axel – låg bara på grunt vatten och njöt. Bäst var kvinnan som simmade förbi oss och frågade hur mycket klockan var!!!! :)

På lördagen var vi på Tullinge – flämt flämt!! Köpte oss häftiga cheva tröjor i alla fall – likadana - mina döttrar kommer att fnissa åt mig! Långt borta i skogsbrynet såg vi en hägring som troligen var fru ordförandens residens – men avståndet var oöverstigligt i 32 graders hetta!

Redovisar häftiga nyförvärv från den här semesterperioden:

Hotellskylten är inköpt i presentaffären vid Älvkarleby kraftverk – funderar på att komplettera med en sån trädgårdsflamingo?

Servetthållaren (med öppning åt två håll) hade min yngsta dotter med sig från Berlin där hon pluggar, notera färgmatchningen fast hon varit borta sedan januari! Full koll, bland annat härifrån - hon läser dagboken!!

Nu blir det jobb en vecka igen – min man är ju nyckelkompetens på företaget :D och jag har massor att göra med leverans i början på augusti! Sen blir det Dalsland har jag bestämt!!

/elisabeth
 

Bilagor

  • en vecka i dalarna 127.jpg
    en vecka i dalarna 127.jpg
    210 KB · Visningar: 5
  • en vecka i dalarna 130.jpg
    en vecka i dalarna 130.jpg
    113,6 KB · Visningar: 6
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Blev en liten tripp den här veckan – till Oxelösund! Inte precis något man åker igen om man är på väg någon annanstans? Jogersö camping är inte stor men naggande god, jättefina toaletter med handfat och papper att torka händerna på i varje bås. (Jag gillar inte varmluftstorkarna som sprider bakterier). Och alldeles intill ligger det kommunala badet – denna regniga dag enbart besökt av ett dussin kanadagäss. Dagens naturfråga: Vad äter kanadagäss med tanke på hur dom sk***r? :mad:

Jag hittade full uppsättning med vinröda bestick inkl stabil ståltrådslåda för 30:- på Eurostore och på loppis i Nyköping hittade jag en turkos konservöppnare av gammal hederlig modell – fem spänn! Visste inte ens att det fanns såna!

Sen blev det Caravanhallen i Södertälje på hemvägen – hur många gånger har vi inte åkt förbi den glatt vimplande och inbjudande? (inte vi alltså!) Här hittade vi både metallisten att sätta på bilen och kedjelisten att sy på markistyget, för att sedan trä i metallisten! Mycket tekniskt! Äsch uppsättningen av den färdiga markisen är ju en bal på slottet jämfört med att sy den!! Igår sydde jag ihop två st tygsjok á 140 x 240 m i mycket omedgörligt material men väldigt snygg vinröd färg! Det var mycket enklare att sy sofföverdrag i grön sammet – det tyget var ju mjukt!

Sen ska kedjelisten sys på och en tunnel i framkant för tvärpinnen! Vi har köpt ett party tält 3 x 3 m för 129:- på Rusta och tänkte använda något av detta plockepinn för att staga upp konstruktionen.

Dagens samhällsekonomiska fråga: Varför kostar 16 st liknande bestick (utan låda) 265:- på husvagnsaffären bara för att man ska ha dom i en husvagn eller husbil? Det går lika bra med bestick från alltmöjligt affären! Kvalitetsskillnad? Hur då? Funktion och utnyttjande är precis detsamma och dom ska ju inte ens maskindiskas dom få månader dom ska användas!

/elisabeth

PS. vi hittade en helt tillgänglig för allmänheten fordonsvåg intill Schenkerterminalen i Nyköping – onslow väger 2.820 kg inklusive gubbe!
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: onslow's dagbok

Vi kom till Dalsland!!! Som jag tjatat! Tyvärr hade turist-Sverige stängt ner på halvfart – den 10 augusti! (Näe förresten, det var rätt skönt!)

Första etappen blev Åmål, Örskärs camping ligger precis vid Vänerns strand och alldeles bredvid en plastgranulatfabrik som kör 3 skift - inte så najs!! Fisket är fritt i sjön så i princip kan man sitta i bilen och fiska! Vi satte upp markisen för första gången på denna plats – finns en del kvar att göra på den konstruktionen. Frukosten avbröts abrupt av getinginvasionen och vi drog vidare för att ta påtåren på ett trevligare ställe.

Snabb högersväng vid skylt om en tjärn i skogen tog oss till idyllen! På en flytbrygga i en trollskogstjärn befann sig en tysk familj och en trevlig man som visade sig vara turistchef i Åmål! När han sa att han väntade en ny leverans kl 12 trodde jag han menade turister – men icke då! Det var två tankar med ädelfisk som anlände och pumpades ut – och för 150 kr får man fiska upp 3 av dessa alldeles själv! Det är på riktigt! Han berättade att han gärna vill ha en dialog med husbilsklubben om våra önskemål och erfarenheter. Det ska han få!! :)

Sen inspekterade vi några kanalslussar samt akvedukten i Håverud - vilken turistfälla!! Hur många användningsområden finns det för en stackars exploaterad älg??? T o m spelkort med älgar som klädda kort och liten mjukisälg i lämpligt material att torka av mobildisplayen med?! Älgarna protesterar, vem vill vara deras agent och bevaka deras copyright?

Nästa stopp blev Mellerud, Vita Sandar är nog en helt fantastisk campingplats när solen skiner! Men nu bröt markisen ihop av regnskurarna, tvärpinnen framtill höll inte för vattentrycket utan vek sig. Det är bara att göra om och göra rätt! Smygtog lite foton på andras lösningar – bland annat en markis med högre mittpinne framtill, då blir det ju rätt fall på taket. När getingarna anföll i duschen drog vi vidare!

När turistsäsongen tar slut tar vägverket vid med sin årliga lokala storsatsning! När vi åkte ”de vackra byarnas väg” satte onslow sina däckavtryck i den purfärska asfalten. Detta folk i sina oranga galonbyxor hindrade oss även från att besöka Det gula huset i Brålanda – de viftade ilsket med röda flaggor medan vi vinkade vänligt!

Några inköp denna resa? Jodå på loppis i Billingsfors, en dubbeltandad brödkniv i originalförpackning tillverkad i West Germany, vilket säger en del om åldern, för tie spänn alltså!!!

/elisabeth

Bild på markisen samt närheten till vattnet!

andra veckan i augusti 010.jpg

andra veckan i augusti 011.jpg
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: onslow's dagbok

Härligt att läsa om era upplevelser med husbilen.:) Vi har också byggt på en Cheva van och det är väldigt givande att titta på era lösningar.Och tack för underhållande läsning överhuvudtaget./Peter.
 
F

F.d. 24718

Guest
Sv: onslow's dagbok

Äntligen ett nytt avsnitt av "Onslows dagbok"!! :) Som jag har väntat!!!

Eh, jag undrar, tycker du att vi måste byta maskot nu? :msn_ooooh: Vi har en mjukisälg, och alla som på ett förtjänstfullt sätt bidrog till att vi kom hem helskinnade med Dutchy har fått en sån.
Nä, jag bara skojar lite. Faktiskt kan jag hålla med om att det har gått troll i älgprylarna! :D
 
Toppen