• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Omstart Oyster Cytrac Dx

E

Ekorre

Guest
Någon som har denna parabol och vet hur man startar om denna, Svt kanalerna har försvunnit och Canal Digital säger att man måste göra en omstart av boxen, finns ej i meny att göra detta, + man kommer ej åt strömkabeln på baksidan då denna box är installerad från fabrik i ett av våra skåp.
Finns 2 säkringar på framsidan, kanske räcker att dra ut dessa och sätta i dom igen?

Mvh Robert
 

Meffe Ledin

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Växjö
HBK-Nr
19422
Medlemskap
2024
Canal Digital drar en vals eftersom de har ändrat transponders, vilket ställer till det för oss i husbil. Du behöver en fil med ny kanallista från leverantören av parabolen. Jag fick en fil från JR Larm. Filen sparas ner på USB-sticka som sätts i boxen, sedan följa medföljande instruktion. Hör av dig med pm om du inte löser det själv, så kan jag vidarebefordra filen i mail.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Vår parabol hittar inte SVT längre ska testa att uppgradera kanallistan men vad gör man om det inte finns något USB uttag utan ett RS232 uttag ? Laddar ner filen på datorn och ansluter RS232 ?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Høres ut som en eldre boks, du finner rett boks på updates side hos ten haaft og laster ned beskrivelsen på hvordan oppdateringen lastes inn. Har du ikke RS232 på pc så finnes det billige usb til 232 enheter og de fungerer fint.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Tack för ditt svar Knut, boxen är en S8 (silverfärgad 2011-2012) När man läser på ten Haaft hemsida om uppdatering så ska denna box uppdatera sig via en uppdateringssida på Astra och det fungerar man kan välja programlista Nordic men uppdateringen är för gammal så det hjälper inte. Det finns också en beskrivning på hur man hanterar RS232 för boxar till 2010. Knepigt ska ringa ten Haaft på måndag.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Et tips - velg ikke den nordiske, denne oppdateres i ettertid ut i fra den internasjonale utgaven. Noter deg heller det kanalnummer den første svenske kanalen har i den internasjonale listen, men som oftest huske boksen hvilken kanal du var på sist og starter der.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Tyvärr så byttes det systemstandard på Thor för sv1 och sv2 i juni i år och vår box är för gammal för MPEG4 och måste uppgraderas till Vision till en kostnad av 399-449 Euro (beroende på vilken tv man har) Tid ska helst bokas två veckor före ankomst. Går säkert att göra här hemma också men vi ska ändå söderöver i vinter så det får bli en sväng till fabriken
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
På SD boksene så finnes det en enkel mulighet for bruk av ekstern tuner, alle disse har en SAT OUT kontakt hvor du kan koble en kabel over til SAT IN på ekstern tuner. Det er på fjernkontrollen til Oyster en knapp merket AV - som kobler alle signaler uendret gjennom boksen.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Kollade med JR larm och det finns två varianter till, dom kör på sat out och byter tvn till en som har ca modul och som klarar hd. Då har man den gamla utrustningen kvar som söker upp sateliter och resten tas om hand via tvn, kostnad ca 5000 sek. Alternativet är att ha en extra box (tex Canal digitals och köra på sat ut) Ska ta boxen från huset och testa nästa vecka.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Med ekstra boks så vil en kunne ha den koblet slik at en ikke behøver å fikle med TVen. Bilde og lyd kobles via Oyster boksen og når en trykker på AV kanppen er det den ekstra boksens signal som kommer til TV. Før dette vises Oyster sin meny og eventuelle SD kanaler. TV er i denne forbindelse kun en monitor.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Nu har jag testat med extrabox, och det fungerar bra. Får bli så tillsvidare att vi tar med hela boxen hemifrån när vi vill se tv
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej Ekorre och övriga!!
Har numera lagt in denna fil, för Oyster 85 HD (med hjälp från Jocke Sjöberg) från JR Larmcenter. Den ligger längst upp i den blåa listen, under Filer.
Jack43
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Hej Knut!
Jag har samma problem med min Oyster och får inte in SVT:s kanaler, jag har laddat hem den fil och packat upp den men får inget resultat när jag laddar upp det i boxen. Kan jag göra något fel på vägen? Enda märkbara förändring är att senaste uppdatering ändrades från 15---- någonting till februari 2018. Tar gärna emot mer hjälp.
Kjell Thornbratt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Først, er det rett filer dere har lastet ned? Dernest så må en oppdater både firmware og kanal liste. Min erfaring er at den internasjonale kanallisten er bedre enn den nordiske.
 
Toppen