• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ombyggnad av skåpbil

F

F.d. 50333

Guest
Sv: Ombyggnad av skåpbil

Arbetet har fortskridit, har klätt väggar färdigt och ska bara småpilla lite. Nästa grej är kylskåp. Letar efter ett som drivs på 12v. Har vi några tips? Någon bra handlare eller märke som är extra prisvärt. Något man måste tänka på? Trevlig andra advent på er
 
F

F.d. 50333

Guest
Hejsan alla vänner! Nu har säsongen tagit slut igen och det är dags att förbättra kärran lite till. Har hittills kopplat ihop bodels och startbatteriet så jag förhoppningsvis inte behöver ladda så ofta. Det jag skulle vilja göra nu är hitta ett stativ till köksbordet som ska kunna hålla upp en bänkskiva som är ungefär 0,6x1,0 meter och ska kunna ändras i höjd för att kunna användas som säng om nätterna. Någon som har ett bra tips, har tittat runt på lite båtförsäljare och där finns några bra lösningar men vill gärna ha ett brett upplag för bordet så att tyngden fördelas på ett bra sätt. Det andra jag skulle vilja göra med bussen är om man skulle kunna montera någon skiva så att förarstolen skulle kunna gå att kunna snurra runt och användas vid middagar och liknande. Någon som har sett lösningar på detta? Bifogar en bild hur jag skulle tro att det ska se ut i bussen. Ha en fortsatt trevlig söndag mvh Carl
Resultat av Googles bildsökning efter http://www.husbilhusvagn.se/sites/husbilhusvagn.se/files/styles/large/public/images/2012/12/SN%20Dethleffs%206%20080616.jpg?itok=2HeVaCMy
 

Storpontus

FD HBK Medlem
Inlägg
1.062
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Varianten med bord som sänks till sängbotten är nog mkt vanligare bland husvagnar o husbilar än i båtar så kika där. En vanlig variant är den på bilden i länken där man har 2 fasta fästskenor i väggen och ett ben man kan vika på mitten. Sen finns det ju hela stativ som står på golvet o som ochså kan vikas ihop o bli hälften så högt. Leta tex på husvagnsskrot.
 
F

F.d. 50333

Guest
Har nu letat runt efter ett stativ till bordet men hittar inget riktigt bra. Det som ställer till det lite är att färdig höjd på bordet nu är 90cm och att det ska sänkas till 62cm. De flesta stativen jag sett är tyvärr inte så höga. Några förslag? Någon som har koll om det finns någon lösning med snurrbara stolar?
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag har stolar från en Ford Galaxy (tror jag den hette) som är lite modifierade för att kunna svänga runt på rätt håll.
 
Toppen