• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oljud i vattenpump i husdelen

nyens 87

FD HBK Medlem
Inlägg
0
Kommun
Varberg
HBK-Nr
24992
Medlemskap
2022
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 230
Chassietyp: Standard
Motortyp: 1,9TD
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: CI
Husbilsmodell: Carioca 2,0
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Färskvatten
Har en CI-00 husbil, vattenpumpen i bodelen för ett himla oväsen när man tar vatten. Reparera eller byta, nån som vet?
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag bytte min i Italien nu på semestern. Den gick sämre och sämre men inte något nämnvärt oljud. Bilen är dryga 2 år gammal (2012) men används året runt och vi använder även dusch mm eftersom vi oftast fricampar. Dränkbar dubbelpump av samma märke för 19 liter/min kostade ca 750:- där. Jobbet gjorde jag själv men fick sätta dit med vanliga kabelskor. Jag har dessutom tidigare satt dit en separat strömbrytare till vattenpumpen, vid tömningskranen. Har bränt en pump på tidigare bil när någon kommit åt en kran och huvudströmmen inte var avstängd och vattentanken tom. På första och andra husbilen vi haft har det varit separat brytare som original men inte på de 2 senaste.
 
Toppen