• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oljud i växellådan, Renault

F

F.d. 22252

Guest
Låter inte roligt, har fört över pengar vi Iban nummer från min bank Handelsbanken utan problem.
RH runt hörnet antar jag, verkar inte vara en seriös firma du hamnat i klorna i. Betalning efter mottagandet verkar ju mer seriöst, tråkigt att det ska förstöra sommaren för dej hälsa Åsa. Och hoppas att du fått ordning på dina hjärt besvär, själv kör jag ingenstans som det nu är. Har räknat på att det blir bra mycket billigare att hyra in sej söderut, problemet är att på Bahia var man sällan ensam men det blir man ju om man hyr själv.
 

LageLindstrom

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
19524
Medlemskap
2026
När jag har betalat till utlandet har jag gått till Swedbank och de har gjort betalningen och jag snällt betalt avgiften som det kostar. Jag kunde inte göra detta hemifrån för att man måste anmäla detta på banken med en blankett pga penningstvättlagen.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sorry inlägget försvann i cyberrymden fast hela texten syns när jag klickar på ändra ???
(Kopia nedan.)

JANKRO.
 
Senast ändrad:

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.550
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
När jag skulle betala till Norge så ordnade vår Sparbank så att jag kunde göra utlandsbetalningar från datorn. Men det är kanske enklare till Norge; betalade in färjeavgifter i förväg.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Då har jag fått domen på lådan. Lagerna är slut pga att jag har kört med för lite olja, vilket inte är sant. Jag har fått ett erbjudande att betala 280 € för att få en annan, fullt fungerande växellåda.
-----------------------------------------------------------------
Snikna skitstövlar alltså. Synd att du inte lät all olja vara kvar i lådan i stället för att skicka med en skvätt metallblandad olja i en dunk, då kunde de inte ha skyllt på det i alla fall.
Men som du skriver ibland är det enklast att bita i det sura äpplet när priset är inom rimliga gränser för att få ordning på problemet.

M.v.h. JANKRO.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
När jag har betalat till utlandet har jag gått till Swedbank och de har gjort betalningen och jag snällt betalt avgiften som det kostar. Jag kunde inte göra detta hemifrån för att man måste anmäla detta på banken med en blankett pga penningstvättlagen.

Går att öppna upp via telefonbanken och sedan är det öppet för betalningar tv.
 
F

F.d. 22252

Guest
Låter inte bra det kan ju gå hursomhelst och vem tar hand om Åsa om du fallerar. Måste ju finnas någon i vården som tar ansvar. Har ju en klocka för 300kr men via en app så ser man ju man ju en del tokiga saker 170 i puls ibland när man sover normalt är ju runt 70.
Ger inte mycket för den där kontrollen en erfaren hjärtläkare vet säkert vad det handlar om ändå. Liknar för mycket handhavandet med din växellåda. Ska du komma in akut och nästan dö innan de tar tag i det hela.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Då har jag fått domen på lådan. Lagerna är slut pga att jag har kört med för lite olja, vilket inte är sant. Jag har fått ett erbjudande att betala 280 € för att få en annan, fullt fungerande växellåda. Jag har ju inga bevis på att jag har haft för lite olja eftersom vi inte sparade all olja när vi bytta den, skulle vi ju naturligtvis gjort, lätt att vara efterklok.
Jag har accepterat budet och ser fram emot att få en fungerande bil igen.Visa bilaga 174934Visa bilaga 174935Visa bilaga 174936
:(
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Åsa & Hasse!
Vilka idioter på den firman, hur kan dom tro att man köper en nyrenoverad låda o kör m för lite olja??

Jag tycker det ser ut som dom kan skadat difflagerna när dom pressade dit dom nya, det gjorde jag på min förra Ducato, diff axeln var skadad o det hördes direkt, blev värre allt eftersom!!
Diffen ligger lägst så även med "lite olja" borde den ha klarat sej!!

Hoppas hjärtat lungnar sej, blir säkert bra med en frisk vxllåda
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ja jag vet inte vad jag ska säga, orkar inte käfta med dom. Omöjligt att efteråt bevisa att jag har haft rätt mängd olja i lådan. Nu ska det vara en låda på väg till mig. Garantin blir den ursprungliga till slutet av oktober.
Nu vill jag bara ha i lådan så man kan köra omkring och njuta av den svenska sommaren. Vi ska till Brno och se MotoGP första helgen i augusti och då ska det helst funka.
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Förstår dej, man vill bara att det ska funka o vara tyst!!
Moto GP fasen vad kul, det ska vara en fin bana!!
min ungdom var jag o spelade hockey turnering i Brno... men det var ju typ 100år sedan..haha
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi var där för sex år sen. Då tältade vi på campingen utanför banan. Det var en upplevelse bara det! Inte en tyst minut i tre dagar! När den siste somnar då vaknar den förste och gasar med hojar, motorsågar och andra motorer.
 
Toppen