• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt Slovenien

B

BernthåInger

Guest
Från och med den 1 april gäller nya vägtullar i Slovenien för fordon över 3500 kg. Efter denna datum måste du ha en DarsGo box. Det går inte längre att betala kontant eller med kort då du passerar gränsen med fordon över 3500 kg.
Sök mera info på DarsGo.si

BernthåInger
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Är det någon som fått tullkalkylatorn på Dars hemsida att räkna?
Jag lyckas inte,däremot beställa dosan var tämligen enkelt i posten efter 10dagar.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Är det någon som fått tullkalkylatorn på Dars hemsida att räkna?
Jag lyckas inte,däremot beställa dosan var tämligen enkelt i posten efter 10dagar.
Beställde du dosan via hemsidan när du registrerade dig?
Kan man tro att på sikt kommer denna dosa att knytas till EasyGo (Brobizz) eller det är bara att investera i en till?
 

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.324
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Hej om jag förstått rätt är inte kalkylatorn igång ännu .Har för mig att det stod ett datum tror att det var 1/4 men kan va fel.
......Micke
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.636
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Svaret jag fått vid kontakt med Darsgo är att kalkylatorn ska komma igång "inom kort". I vilket fall så bör den funka när kravet börjar gälla 1/4. Kostnaden kommer att bli 0,21€/km + tax.
Den korta vägen mellan Trieste och Istrien som man kunde köra gratis förra året är numera avgiftsbelagd om man kör motorvägen. Kommer att kosta ca 25kr så inte så mycket att bråka om förutom omaket med Darsgoboxen. upload_2018-3-15_19-37-9.png
 

asakaett

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
25383
Medlemskap
2024
Hej försökte beställa en darsgo kom så långt att jag slog in pinkoden men fick stopp i rutan där de frågar efter ett Taxnumber ( fanns en ruta där de stod find men inget hände när jag tryckte på den)någon som vet va de är ute efter.
 
Toppen