• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt lås Hartaldörr

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
På semester bla i Verona. Under natten verkar någon ha försökt ta sig in, för på morgonen går ingen av bodelsnycklarna att få in i låset och det finns ett litet brytmärke vid låscylindern. Är det någon som vet om det går att byta ut själva låscylindern?
 
B

BernthåInger

Guest
Sv: Nytt lås Hartaldörr

Man kan byta ut cylindern. Jag gjorde det men fick då en annan nyckel, det var det billigaste alternativet.

BernthåInger
Eskilstuna
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nytt lås Hartaldörr

Ta kontakt med forhandler eller husbilsfabrikken så kan de skaffe ny cylindet for samme nøkkel. Hjalp selv en Concorde eier med dette i Spania, fabrikken sendte det antall cylindre som var ødelagt og vi byttet på campingen.

Det var der brukt en stor skruvmeisel på dør og flere av lukene.
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Nytt lås Hartaldörr

Vi stod på den centrumnära ställplatsen, som kändes väldigt bra. Många andra där och den upplevdes lugn. Kan dock inte dra nån annan slutsats än att det var där det hände. Kan för övrigt rekommendera ett besök i Verona, väldigt trevligt centrum!
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Nytt lås Hartaldörr

Så nu är låset fixat! Åkte in hos den stora Dethleffsverkstaden i Isny och fick snabb och utmärkt service. Dock var låset så trasigt att det inte gick att byta endast cylindern istället fick jag byta hela handtaget till Hartaldörren. Det gick på ca 1000 kr totalt inklusive arbetetskostnaden.
 
Senast ändrad:
Toppen