• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya Skattepålagor.

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Nya Skattepålagor.

Ubbe ringde VV. Nya skatten ska betalas 3 ggr./ år.Nytt skattekvitto varje gång.
Tänk vad papper o pengar det ska kosta?
Marina
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Nya Skattepålagor.

Betalning 3ggr om året??? Låter helt otroligt.

Undrar bara om man kommer att få samma hotbrev då som nu att betala i god tid med texten på rödmarkerad yta.
Kan nog bli vissa problem om man är bortrest.

Hoppas man kan välja när inbetalningen kommer och det då sitter flera inbetalningskort för dom olika intervallerna.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Nya Skattepålagor.

Vi som har diesel personbilar är vana vid detta att betala 3 ggr/år.
Enklast är via autogiro, eller var det e-faktura, så man slipper fördröjningsavgift.

Fick för övrigt reda på att min skatt på den bilen sänks med 375:-/år. Fantastiskt!

// Roland
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Nya Skattepålagor.

Nu häller jag lite salt i såret.
Är det någon som vet vad dessa pengar som vi nu skall betala in går till.

OBS detta är ingen politisk fråga utan jag menar helt ärligt-- Är det någon som vet vad pengarna skall gå till????

Frågas --- kom---
:swoon:
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Nya Skattepålagor.

Förmodligen för att betala skattesänkningen med.Det är precis som vanligt,man ger med ena handen och tar ännu mer med den andra.
icon8.gif
icon8.gif
icon8.gif
icon8.gif
icon8.gif
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif
icon13.gif




Lennart
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Nya Skattepålagor.

Jag vet vad en del av dom ska användas till, såg programet Uppdrag granskning tror jag det hette förra veckan.

Förre detta personer som suttit i riksdagen har ingen A: kassa utan något som kallas garantlön vilket i sin tur betyder att de kan kvittera ut ca 37000:-/ månad i en helvetes massa år. Detta om dom inget nytt jabb har skaffat sig som ger lön.

Hur många tror du det är som skaffat jobb?

Detta påfund är inte sittande regerings påfund utan fixat sen långt tillbaks i tiden, dock är det ingen som nämnt det i försöken att tvinga ut folk i arbete vilket jag också tycker är rätt om dom är friska.

OBS Detta sagt utan hänsyn tagen till partifärg då jag inte röstar och därmed inte har rätt att klaga.
 
Toppen