• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya miljözoner för Belgien

hobsen

HBK Intresserad
Inlägg
42
Kommun
Norge
Med alle miljøsoner og betalveier som dukker opp overalt, og ingen / liten mulighet for å gjøre bruk av felles registrering og betaling, forsvinner snart hele gleden med bobil livet. Fra å være en avslappet ferieform utvikler det seg til et lite mareritt en må bruke mye tid på å sikre seg at man kjører lovlig. Bøter kan dukke opp måneder og år etter en kjøretur...
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Ett land till att undvika på listan. Idag står det österike men nu tillkommer belgien tydligen också.
Om nu inte EU kan få till ett regelverk och märkning kan vi ju likaväl lämna den dyra klubben.
Man stiftar regler om avgasklassning men tar inte hand om följderna av påhitten. Här skall tydligen varje stad köra sitt race. Lär ju snart komma här också om talibanerna får hållas.
 
S

Sören-6830

Guest
Det fina landet Österrike är det väl inte så stora problem med. Där finns ju ett utmärkt vägnät utanför motorvägarna och vill man vara helgarderad och även köra motorväg kan man ju skaffa EasyGo+ som inte kostar något. Avgifterna för motorväg är ju också överkomliga.
 

Svarne

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
2085
Medlemskap
2024
Håller helt med Bestliner. Varför ska det vara så svårt att inom EU komma överens om en gemensam märkning. Klarar man inte ens det, kan man fråga sig om de klarar något överhuvudtaget. En gemensam märkning och sedan är det upp till varje land, stad eller kommun att bestämma om de ska tillämpa märkningen. Skulle vi inte kunna komma med ett gemensamt önskemål från vår klubb och kanske även få med hb-klubbar i andra länder. Detta är förstås inte bara ett problem för husbilsåkare, men någon ska ju börja.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Vi får nog inte ha för höga krav på dom där tomtarna som sitter i bl.a Bryssel och Strasbourg. Har dom inte uträttad något vettigt på alla dessa år så ska vi nog inte hoppas att det blir något i framtiden heller.
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Som jag skrivit tidigare här på forum
Jag har skrivit till alla våra svenska personer i EPP-gruppen i Europaparlamentet. 2016-11-21
ETT !!! svar fick jag. Det var från Rasmus Bäckström, rådgivare till Anna Maria Corazza Bildt.
Hej Frank,

Har skrivit ytterligare 2 gånger utan svar.

Snap 2018-02-01 at 10.27.40.jpg
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Skickade ett nytt meddelande nu,om ovan, Belgien.
Fick autosvar nu SNABBT !!

Ditt meddelande

Till: CORAZZA BILDT Anna Maria
Ämne: SV: Miljöplakett / Miljömärke
Skickat: den 1 februari 2018 10:22:57 (GMT+01:00) Bryssel, Köpenhamn, Madrid, Paris

lästes den den 1 februari 2018 10:50:00 (GMT+01:00) Bryssel, Köpenhamn, Madrid, Paris.
 
Toppen