• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Har också skickat, men med de problem som troligen upplevs av många och säkert föranleder mängder av frågor, kommer det antagligen att ta tid att få något svar.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Eventuella svar från dem är inte superrelevant, det som är viktigt är att de får veta att de har ett problem och ju fler som upplyser dem om det desto svårare får de att sopa problemet under mattan. ;)

Mvh jocke
 
J

Jarn

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

För oss som använder Android versionen, så tycker jag att det har blivit ett rejält lyft.
Efter lite strul vid första uppdateringen med inloggningen till Plusversionen, så fungerar den riktigt bra och är mycket mer informativ än tidigare.
Visst måste de haft en del problem för det kommer ju nya uppdateringar var och varannan dag, men som sagt, ju mer man knappar i den ju mer uppskattar man den.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Inte helt positivt i Tyskland heller (hämtat från Facebook):

Oliver Lindner
Ich fand das alte deutlich übersichtlicher und besser zu bedienen!

Peter Brandt
Und wenn es auch noch wie die alte App gut funktionieren würde, wäre es toll...

Kai Vicent
Die bezahlte Vollversion wird zum Abonnement. Im TV-Beitrag wird noch die alte App gezeigt. Wenn man sich die aktuellen Bewertungen der App anschaut, wäre es besser, nachzubessern, als hier mit der alten App anzugeben.

André Bomkamp
Die alte war besser und übersichtlicher die wird im Bericht ja auch erwähnt ! Die neue läd sehr lange und der Aufbau ist nicht gut gelungen für mich ! Bin etwas enttäuscht das ich jetzt auch noch zahlen soll im abo und die Daten für die Pflege der App abgeben zu können !

Annette Astor
Wenn sie wenigstens funktionieren würde seit einer Woche geht nichts mehr

Wolfgang Jelden
Man liest in allen Gruppen nur negative Beiträge zur neuen App. Sie haben alle Recht. Am besten Promobil geht zur alten bewährten App zurück. Dann wären alle zufrieden.

Tom Schrader
Tja und wo sind die Favoriten geblieben? Nein. Nicht mehr meine App. Es gibt bessere Alternativen für mein Geld.

Detlev M. Gronau
Eindeutig verschlimmbessert! V.a. hänge ich aber mit dem iPhone in einer Dauerschleife zwischen Registrierung und Einloggen und kann die App nur über den App-Store öffnen. Gebt mir bitte einfach die alte Plus-Version zurück.

Klaus van Brummelen
Nicht mehr meine APP....schade.

Marco Gehrke
Sehr schön das Sie eine App Überarbeitung während der Ferien heraus bringen. Nicht das ich durch fehlendes WLAN die neue App nicht herunterladen konnte. Auch meine Favoriten für die Reise waren weg.
Hatte grad das alte Abo erweitert und muss nun wieder zahlen für eine App wo offline Karten nicht funktionieren und Einstellungen nach jedem Crash wieder neu eingestellt werden müssen.
In Zukunft werde ich keine Abos etc aus ihrem Haus abonnieren. Geschweige denn ihre Zeitschrift noch einmal in die Hand nehmen...
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Nu har jag fått svar på mina frågor, hade skrivit dem på engelska och när jag frågade om skälet till att jag inte hört något från dem var att de inte kunde engelska så svarade de direkt, dessutom hjälpsamt och vänligt.

Gjorde en ominstallation och det verkar som om de rättat till en del för nu fungerar allt för mig utom knappen Übernehmen, men då kan man ju söka på kartan istället.

Bara att hoppas att det fortsätter att fungera för appen är ju väldigt bra.
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

När jag kopplar ner till off line läge ,slocknar kartorna, samtidigt får jag ett meddelande " Ortsuche off line nicht möglich. Att kunna koppla ner föregående app till off line läge och ändå kunna söka var ju finessen som uppskattades. Jag har köpt till PLUS läget för att kunna köra off line. Använder Ipad mini.
Ett uttalande från en besviken Tysk.
Marco Gehrke
Sehr schön das Sie eine App Überarbeitung während der Ferien heraus bringen. Nicht das ich durch fehlendes WLAN die neue App nicht herunterladen konnte. Auch meine Favoriten für die Reise waren weg.
Hatte grad das alte Abo erweitert und muss nun wieder zahlen für eine App wo offline Karten nicht funktionieren und Einstellungen nach jedem Crash wieder neu eingestellt werden müssen.
In Zukunft werde ich keine Abos etc aus ihrem Haus abonnieren. Geschweige denn ihre Zeitschrift noch einmal in die Hand nehmen...
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.818
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Gå in under Inställningar och ladda ner kartorna.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Prova att trycka i fältet bredvid texten på knappen.

Ha, just nu fungerar det att trycka på knappen, förhoppningsvis rättar de till alla problem så appen blir helt hanterbar så småningom även för oss som har haft problem.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Man måste skilja på pladdrorna! Apple har någon sorts envetna överlevladspladdor som vägrar förstå allvararet i konkurrensvärlden (den bästa av världar för somliga) och leva vidare "for ever" som om ingenting har hänt. Det som hände kunde ju inte hända egentligen men lik xxxxxxxxt så hände det och resultatet blev att fokus gick över till androiderna från iosiderna (tror jag det heter) och där befinner vi oss för närvarande. US won the war, USSR lost it. Vacuum? Nya konstellationer formas hela tiden. Överheten (våra folkvalda representanter) fortsätter att bruka människornas respekt för ingrodda "sanningar". "The show must go on!", of course.

Jappe (lätt upprörd men stennykter as usual)

Psst: Nytt perspektiv på något mkt vktre: googla själva på "Rigvir"! Låten eder förstummas och förnedras över kapitalmänniskornas makt worldwide! No offence, of course!
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag hade ju ProMobil plus förrut och hade väl betalat för den.
Vid uppdateringen till Stellplatz Radar så är väl det gamla abonnemanget borta eller?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Ikke første gang Promobil gjør dette, i perioden 2002 til 2006 hadde de en PC utgave med gode kart og hele listen, levert på CD.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Ordningen återställd, Stellplatz Radar fungerar!
Och snabbt söker den.

Nu kan vi bara hoppas på att Promobil lägger in fler riktiga ställplatser från de nordiska länderna.

Jag använde appen Ställplatser men inte många som funkar eller så är det fel koordinater på många.
 
Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Ordningen återställd, Stellplatz Radar fungerar!
Och snabbt söker den.

Nu kan vi bara hoppas på att Promobil lägger in fler riktiga ställplatser från de nordiska länderna.

Jag använde appen Ställplatser men inte många som funkar eller så är det fel koordinater på många.

Håller med, fungerar mycket bra när det fungerar. Igår fungerade det inte alls, idag efter ominstallation fungerar det perfekt.
Tydligen har appens utveckling för Apple-produkter släpat efter, https://www.appgefahren.de/stellpla...besitzer-erstrahlt-im-neuen-glanz-203730.html,
det kan bara bli bättre.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

En del av forskjellen kan skyldes Apple sin godkjennelse prosses for ny apps og oppdateringer. En uke forsinkelse er helt normalt. Google har automatisert mye av sin og skiller mellom nye app og oppdateringer,så det er bare timer for oppdateringer. Om de bruker rett verktøy kan de bruke felles utvikling for begge platformene, det finnes noen få slike løsninger.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Den gamla appen spm då hette Mobil Life + kom långt tidigare till iOS än till Android, andra har inte kommit överhuvud taget som tex POIViewer om det inte skett de sista dagarna.

Det var delvis av de orsakerna som jag bytte till iOS för ett antal år sedan. Mina fem Androider, den senaste OnePlus One har jag skänkt till vänner som inte är så nogräknade.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jaha, ändrar det faktumet att IOS versionen släpar efter nu? :rolleyes:

Om det nu verkligen spelar någon roll...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag tycker bara att det är tråkigt att en förträfflig app har blivit sämre!
Trots att några frågetecken rätades ut med den senaste uppdateringen återstår en hel del.

Tur i oturen är att jag ännu inte installerat den nya versionen på två av mina enheter. Någon ersättare finns inte vare sig de heter Campercontact eller Ställplatser. POIViewer med HBKs husbilsplatser kommer närmast!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

"POIViewer med HBKs husbilsplatser kommer närmast!", samma för oss! Hoppas att vi snart kan slippa andra appar (hur bra och "billiga" det än må vara)...
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Alla favoriter man hade sparat i den gamla gick ju förlorade. Trodde att det på något sätt skulle följa med i den nya uppdateringen.

Kanske att jag har missat något.

Annars fungerar den den fint i min iPad.

Kenneth
 
Toppen