• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag testade att ställa mig vid Lubeck och sökte sedan på Metzingen. För mig på Ipad och senaste iOS fungerade det bra och hamnade nere vid "outlet" Metzingen och kände igen ställplatsen.
 

Bilagor

  • IMG_0874.PNG
    IMG_0874.PNG
    1,1 MB · Visningar: 2
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag testade att ställa mig vid Lubeck och sökte sedan på Metzingen. För mig på Ipad och senaste iOS fungerade det bra och hamnade nere vid "outlet" Metzingen och kände igen ställplatsen.

Det är kanske jag som har för lite tålamod, på telefonen (med senaste IOS) tar det ganska lång tid efter att jag tryckt på knappen Ûbernehmen innan resultatet kommer, igår väntade jag emellanåt flera minuter innan något hände.
Lite frustrerande är det att det inte syns om den jobbar eller inte.
Ska prova med Ipad (också senaste IOS) senare idag, hoppas den fungerar smidigare.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Det är kanske jag som har för lite tålamod, på telefonen (med senaste IOS) tar det ganska lång tid efter att jag tryckt på knappen Ûbernehmen innan resultatet kommer, igår väntade jag emellanåt flera minuter innan något hände.
För mig tar det, vad jag tycker lång tid innan jag kan markera på knappen Ûbernehmen. När jag väl kunnat markera på den responderar den snabbt med att hitta platserna.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

För mig tar det, vad jag tycker lång tid innan jag kan markera på knappen Ûbernehmen. När jag väl kunnat markera på den responderar den snabbt med att hitta platserna.

Ja, i morse tog det mer än två timmar på Übernehmen innan jag ledsnade och avbröt, fungerade inte alls. Sökningen gick inte att genomföra.

Hur har det fungerat för er andra att registrera både telefon och padda, när jag försöker säger appen bara att det redan existerar en användare med min e-postadress och användarnamn?
Använder ni samma adresser, det var ju inget problem med den gamla?
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Ja riktigt två timmar tar det inte för mig..:)

Jag har inte "vågat" installera den på både telefon och padda utan har kvar den gamla på telefonen. Detta då vi åker neråt nästa vecka och det känns bra att ha den gamla att tillgå under resan.
 

Bengt och Anna-Gull

HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6076
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Hej!
App Store aviserade en uppdatering gällande Stellplatz Radar Plus.Efter uppdatering ville jag öppna appen.Det som händer är att det kommer upp en ny bild på Stellplatz Radar,varar ca 1sekund blir sen bortta.Jag kan över huvud taget inte öppna appen.Vad kan ha skett ? Tacksam om någon kan lösa problemet.
Bengt
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Ja riktigt två timmar tar det inte för mig..:)

Jag har inte "vågat" installera den på både telefon och padda utan har kvar den gamla på telefonen. Detta då vi åker neråt nästa vecka och det känns bra att ha den gamla att tillgå under resan.

Jag skrev igår till deras support, och idag igen och frågade om registreringen, men något svar har jag inte fått ännu, få se om hur länge det dröjer, det kanske inte bara är jag som har något att fråga om....
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

På androida apparater inga problem alls, fungerar utmärkt och snabbt! Hoppas att det löser sig för iPaddarna! Jag är numera Applefri; sålde paddan för ett tag sedan.

Konstigt att Promobil gör sådan skillnad, dock!
ELLER är det handhavandefel? :D

Jappe
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Man ska bara registrera på den 1:a enheten och efter att man bekräftat eposten så loggar man bara in. Inga som helst problem på ipad eller iphone.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Man ska bara registrera på den 1:a enheten och efter att man bekräftat eposten så loggar man bara in. Inga som helst problem på ipad eller iphone.

Kan du söka på ort och bekräfta med übernehmen?
Jag har försökt med både iPads och iPhones utan att något händer.

Eller kan det bero på att jag använder iOS 11.0?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

På androida apparater inga problem alls, fungerar utmärkt och snabbt! Hoppas att det löser sig för iPaddarna! Jag är numera Applefri; sålde paddan för ett tag sedan.

Konstigt att Promobil gör sådan skillnad, dock!
ELLER är det handhavandefel? :D

Jappe

Kanske att Androidappen är av enklare slag som tidigare med den gamla?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Kan du söka på ort och bekräfta med übernehmen?
Jag har försökt med både iPads och iPhones utan att något händer.

Eller kan det bero på att jag använder iOS 11.0?

Jag kan söka på ort med übernehmen men 1:a gången kan det ta några sekunder innan det biter. Verkar bero på hur bra internetförbindelse jag har resp. Prestanda på enheten.
Har aktiverat vektorkartor. Kör ios 10.3.2.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Lika gott att avsluta prenumerationen!

IMG_1907.PNG
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Man ska bara registrera på den 1:a enheten och efter att man bekräftat eposten så loggar man bara in. Inga som helst problem på ipad eller iphone.

Har försökt exakt så men när jag klickar på Einloggen händer inget. Precis samma uppförande som när jag på Iphonen söker ställplats i skrivfältet.
Händer inget där heller när man klickar på Übernehmen.
Tror inte att det är handhavandefel när inte knapparna fungerar, håller med Knarrevik, appen är mer eller mindre oandvändbar, i alla fall på min Iphone 6S och alldeles ny Ipad.
Så ett gott råd till användare av den gamla appen, uppdatera inte förrän bekymren är fixade (eller köp en Android som Jappe).
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Jag har iPhone 6s och iPad air 2 och dessa fungerar. Betalningen får man upp om man inte är inloggad.
 

Kronvall

HBK Medlem
Inlägg
838
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2024
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Min Ipad (Version 10.3.2) funkar när jag trycker "Übernehmen".

Däremot är det lite lurigt med val av pris för ställplatsen när den inte redovisas i Euro.
Jag hade ställt in ett högsta pris på 20€. När jag med mina övriga sökkriterier sökte på Ystad fick jag ingen träff, när jag öka till högsta summan, 50€, fick jag 4 träffar. Detta trots att den dyraste ställplatsen kostar 150kr.:confused:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Plötsligt funkade Übernehmen när jag klickade flera gånger, antagligen såg de att jag avslutat prenumerationen eller att de tröttnade på mitt klickande.

IMG_1912.PNG

PS! Samma visa igen, Übernehmen reagerar inte!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Har ni skickat felrapporter om problemet med ubernehmen?
Själv har jag inte problemet med det, men de vore ju bra om de blev informerade om att det finns ett problem.

Mvh jocke
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ny Stellplatz Radar (Uppdatering, med årsavgift)

Skickade igår, men har ej fått någon respons. Men troligen fler som mailat än mig så förväntar mig en något längre svarstid.
 
Toppen