• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Hallandsposten 30aug

Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Ytterligare en stöld från en sovande husbilsfamilj har skett på rastplats Snapparp. Natten till fredag blev en utländsk familj bestulen på en kamera och en väska med bland annat pass och andra id-handlingar samt kreditkort i.

Dörren till husbilen var olåst och ingen i familjen vaknade när tjuven travade in. Stölden uppges ha skett någon gång från klockan nio på torsdagskvällen och fram till klockan sex på fredagsmorgonen.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

_Om_ de nu skulle satsa på försäkringsbedrägeri, varför göra sig av med passen och kreditkorten? Det ställer ju bara till besvär, utan att där finns något egenvärde i dem...

Tror jag inte alls på i första hand.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Oj, där stod jag häromdagen. Trevligt ställe.

/M
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Har folk inget larm på sina framdörrar eller bodelsdörren?
Hur enkelt som helst att fixa med grejer från Clas Olsson eller Kjell.com

Jojje
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Om vi utgår från att trådskaparen kommer med riktiga uppgifter så är det tydligen så att vissa sover i husbilen med ytterdörren olåst. Hur kan detta ge upphov till spekulationer om osmakliga insinuationer?

För övrigt stod vi där natten mellan onsdag och torsdag denna vecka och det var hur lugnt som helst. Vi hade alla dörrar låsta.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Det är kanske inte så klokt att campa på en rastplats.
:cool:
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Jag betraktar mig som säkerhetsmedveten, enligt hustrun överdrivet "nojigt" riskmedveten ibland, och jag har sovit med olåst dörr. Det skrivs att det är en familj det handlar om, och då antar jag att det syftar på en familj som liknar vår, på fyra personer, vilket innebär att ansvaret fördelas över alla. Fyra i en husbil innebär mycket spring in och ut, om dörren är låst ellet inte hänger på den som senast använde dörren, vilket kan vara efter läggdags exempelvis. I de bästa och exemplariska husbilarna händer det givetvis inte att det missas, men det har hänt oss och jag har inte alls svårt att föreställa mig det händer många andra familjer.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Hej!
Förutom att vi har ett radarlarm som avskräcker tjuven och väcker oss innan denne ens tar i dörren så har vi några attraktiva saker lätt åtkomliga om larmet inte är till. Naturligtvis är sakerna sådant vi ändå skulle kasta på tippen, så vi slår två flugor i samma smäll om vi blir bestulna :twitcy:.
//Conny
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

_Om_ de nu skulle satsa på försäkringsbedrägeri, varför göra sig av med passen och kreditkorten? Det ställer ju bara till besvär, utan att där finns något egenvärde i dem...

Tror jag inte alls på i första hand.

Skrev fel ser jag, avsåg "ersättningsvärde", inte "egenvärde".
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Både husvagnar och husbilar är campingfordon.
:)

Här ser vi hur olika vi tolkar ordet camping och hur vi använder det, Vi menar säkert alla samma sak men uttrycker oss lite olika.

Jag skulle ALDRIG övernatta på något annat än en ställplats med många bilar eller på en camping, jag tror det är något säkrare men behöver inte vara det.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj

Ja, varför är det oftast utländska fordon tro? Om du skulle göra ett inbrott i en husbil, vilken skull du då välja? Var kan det finnas mest kontanter, vilka kan ha störst reskassa med sig? Givetvis måste det ju vara den svenska familjen ute på en veckoslutstur eller dagstur, eller hur?
 
Toppen