• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ställplats

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Det har blivit en ny ställplats i tanums kommun, ca 500 M söder om svenneby gamla kyrka väg 900, den finns på Google maps, det står , ställplats husbilar Middalarna, titta där idag, finns el och vatten, samt sophämtning , hur det är med tömmningsstation vet jag ej. På anslagstavlan står det öppnar inom kort/Kenneth M
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats

NEJ jag har inte in den, jag är inte så god på data, men jag återkommer när jag vet mer, jag har ej talat med ägaren ännu!
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats

Jag kan meddela att det finns en hemsida på denna ställplats. middalarna.se en mycket välarbetad sådan. om ni går in på den så finns det olika länkar till restauranger o dyl. samt länk till Husbilsklubben/ Kenneth M
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats

Hej igen!
Jag har pratat med ägaren till ställplatsen, enl. han själv så är det meilat till olika klubbar att ställplats är klar att använda fr.om 2/7-16 , men han har inte fått upp skyltar ännu vid vägen. Det som saknas för närvarande är färskvatten, men det kommer, så ha vatten fyllt innan du kommer. Om ni går in på hemsidan så finns allt där. Middalarna.se eller via Google maps.
Kan jag som medlem lägga in platsen eller är det någon annan?? /Kenneth M
 

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Inlägg
294
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats

Det har blivit en ny ställplats i tanums kommun, ca 500 M söder om svenneby gamla kyrka väg 900, den finns på Google maps, det står , ställplats husbilar Middalarna, titta där idag, finns el och vatten, samt sophämtning , hur det är med tömmningsstation vet jag ej. På anslagstavlan står det öppnar inom kort/Kenneth M

Tänk att det går att göra en ställplats på Västkusten med acceptabelt pris
100:-/natt El 50:- . Vi har ju allt med oss i bilen vatten till mat och Wc/Dusch så det behöver inte kosta mer
Det är annat än Göteborgs Norra Skärgård och övriga Bohuslän med priser på 200-300:-/natt för en ställplatser en del fall i gamla småbåtshamnar med rostiga båtkärror och halvruttna sk. pittoreska sjöbodar
När vi utser årets (ställplats) Husbilsvänligaste kommun i HBK kanske vi skall ta hänsyn till vad vi får för varje krona.
 
Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats

Hej igen!
Jag har pratat med ägaren till ställplatsen, enl. han själv så är det meilat till olika klubbar att ställplats är klar att använda fr.om 2/7-16 , men han har inte fått upp skyltar ännu vid vägen. Det som saknas för närvarande är färskvatten, men det kommer, så ha vatten fyllt innan du kommer. Om ni går in på hemsidan så finns allt där. Middalarna.se eller via Google maps.
Kan jag som medlem lägga in platsen eller är det någon annan?? /Kenneth M

Du som medlem kan lägga in platsen. Klicka på ny plats i högerkolumnen och fyll i formuläret så lägger web upp platsen...
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats

Hej!
Tyvärr har den nya ställplatsen Middalarna hamnat i fel kommun, det skall vara Tanums kommun, men de är bara 1 km till sotenäs kommun, kanske det går att ändra? Annars har vi en solig dag på västkusten idag/Kenneth M
 
Toppen