• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ställplats i Gävle?

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Vid ett hastigt besök i Gävle så övernattade vi på Ställplats Gävle mellan Skeppsbron och Alderholmsbron, sedan flyttade vi till en annan plats för att fika och promenera lite. Där träffade vi en herre (Roland N) arbetade i Gävle Kommun (stadsdelsnämden?), han sa att han lobbade för att iordningställa ytterligare en ställplats på stället vi brukar nyttja om den officiella ställplatsen är full. Han var mycket intresserad av hur vi ville ha det och intervjuade oss. Självklart gillar vi den idén. Vi får hjälpa honom på traven tycker jag. Platsen bör rymma 2-4 platser för husbil. I övrigt så kan man se att vattendragen har ovanligt höga flöden i årets vårflod. Vi passerade även vackra Gysinge.

 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vilken trevlig presentation och proffsigt! Så här ser säkert inslagen i trådarna ut i en nära framtid.

Bara att hålla tummarna att Gävle också får utmärkelsen som Sveriges Husbilsvänligaste Kommun vid årsmötet.

Tack Glidarn för hittills årets trevligaste inlägg/presentation..... det tycker i alla fall jag!

TommyD
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Tackar. Vore kul om vi kunde hjälpa kommunen i beslut om att även göra husbilsplats vid Silvanum.

Visst är det kul med lite bild och film, finns lite att jobba på innan det kan kallas proffsigt. Uppskattas det går det ju för sig dock.
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Jag kontaktade samhällsbyggnadsnämndens ordförande i Gävle och skrev om varför platsen skulle passa bra som ännu en husbilsplats i Gävle, samt frågade hur vi kunde hjälpa dem mot ett sådant beslut. Inriktning mot en enklare sådan, då serviceanläggningen på den vid skeppsbron kan användas för t.ex. latrintömning, vattenfyllning.

Inget svar än från Samhällsbyggnadsnämnden.
 
Toppen