• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny medlem

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Hej på Er alla.

Registerade in mig nyss som fullvärdig medlem samt beställde en FON router.
Jag hade faktiskt inte hört talas om FON tidigare förrän jag läste en insändaren Under Markisen. ( Om FON fungerar så är det ett riktigt komfortlyft, mkt spännande.)
Vi bor i Tyringe och vi har aldrig ägt en husbil tidigare.
I höstas köpte vi en ny Dethleffs 6614 men vi har ännu inte varit ute på någon premiärtur.
Håller på att utrusta den för fullt. Saknar i princip allt......
Något jag redan har noterat är att husbilsfirmor är inga lågprisföretag.
Backkamera för halva priset från "luis.de " är beställd, tack vare Under Markisen.
Håller nu på att införskaffa en LCD-skärm och blev chockad av vad ett original väggstativ kostade. Provia Mobil i Helsingborg har ett listpris på 3500:-.
Är det någon som har ett tips var man kan köpa ett utdragbart väggfäste till en 15 tums skärm till ett mer rimligt pris?

Vi hörs och ses i sommar.
Mvh. Torbjörn och Lotta Rantzow
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Ny medlem

Hej , önskar dej välkommen

Men kan inte säga vad du ska köpa din plattskärmssläde

Stig 296
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Ny medlem

Såg en någonstans igår, kan ha varit Blocket eller Tradera.
Den var gjord för att skruvas fast i botten på ett skåp, såg ut att vara gjord i aluminium.
Du får leta runt!

Den var kvar på Blocket:
http://www.blocket.se/vi/11219951.htm?ca=18_s
690:-

:yes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Torbjörn!
Jag köpte mitt väggfäste hos Husvagnsvensson i Lidköping. Kolla deras hemsida. http://www.husvagn-svensson.se/ Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter kommer nämligen inte åt min husbil för tillfället. Tror även att Elgiganten säljer dessa.
mvh
Stiffe
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Hej Stiffe

Tack för dina förslag på väggfäste men de är inte riktigt av rätt typ.
Väggfästet måste vara konstruerat med teleskopskenor med släde,detta för man skall kunna dra ut hela arrangemanget från ett smalt skåp. Utdragbart ca 35 cm.
Jag har sökt runt på nätet och hittar inget passande så det ser ut som att man måste köpa originalfästet från Provia Mobil i Helsingborg. Känns inte riktigt bekvämt att fästet skall vara dyrare än TV:en.
Mvh Torbjörn
 
Senast ändrad:

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Jag förstår!
Skall fortsätta å kolla, och hör av mig om/när jag får napp.

mvh
Stiffe
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Ny medlem

Fanns inte denna på blocket kvar?

8913099082.jpg
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Torbjörn!
Är det ett sådant fäste som Loomis visar på bilden? I så fall har jag ett liknande som jag inte använder. Skall bara kolla så jag hittar det. Ring mig i kväll så skall jag kolla hemma.
Tel: 031-7510434
mvh
Stiffe:(
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Hej Torbjörn

Vad jag förstår så är du ute efter ett fäste där skärmen skall förvaras vertikalt i ett smalt utrymme. Man drar ut skärmen på en släde och sedan skall den kunna roteras 180 grader. Skärmen kan alternativt vara monterad i ett smalt utrymme och ligga horisontellt.

Jag har ett sådant fäste till min skärm och den satt i bilen när den köptes. Fästet heter Cobra. Jag vet inte om det finns någon återförsäljare i sverige. Fästet går att skicka efter från tillbehörsfirmor i Tyskland, för exempel kolla länken nedan.


http://www.car-a-fun.de/ (kolla i menyn på TV17?SAT, TV-konsoll) Fästet kostar 125.97 euro.

//Kenneth//
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Ny medlem

Hej,
har oxå ett liknande fäste i vår Adria, som det står Project2000 på.

Man drar ut på en släde och kan svänga runt helt, samt variera lutningen nedåt.

Kanonbra - det var originalmonterat i ADRIA Vision

DS
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Hej Kenneth


Precis vad jag sökte, Cobra, vertikalt svängbart fäste med slädfunktion.
Till rätt pris 134 EUR. En besparing på ca 2.000:-.
Är impononerad av HBK:s kundskapsbank och det stora intresset för att hjälpa varandra.
PS: Kenneth, om vi träffas någon gång så skall jag bjud dig på något riktigt gott.
Mvh Torbjörn
 
Toppen