• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny medlem

F

F.d. 6592

Guest
Hej

Jag kanske är den första medlemmen som inte har någon husbil men.... Jag och frugan närmar oss pensioneringen men ganska raska kliv , gäller att börja planera lite. Vi har ingen erfarenhet av vare sig husvagn eller husbil men i vart fall jag börjar bli lite sugen och inbillar mig då att husbil är att föredra . Försöker titta på lite olika husbilar på nätet för att få lite idéer och är väldigt tacksam för goda råd. Två personer som skall bruka bilen och föredrar då dubbelbädd.´Har inte volkswagen husbilar längre ??

Nordan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Ny medlem

Volkswagen har Husbilar i alla möjliga kombinationer, Ni kan ju titta på vårat "underverk" hls Monica o Kurt
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Ny medlem

Hej och välkomna!
Hoppas att ni skall trivas i gänget.
:yes: Lena & Leif från Växjö:wub:
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Ny medlem

Hej på er och hjärtligt välkomna.

Vilka sköna fina härliga tankar ni har, jag känner ingen mig och min frus tankar för fyra år sedan då vi lånat en husbil för att testa...

Och det var skönt tyckte vi efteråt och sa att vi kanske skulle ta och köpa en när vi slutat jobba....

Sedan började vi kolla på nätet på hösten och vintern, på våren efter, när vi fortfarande jobbade, köpte vi BILEN.

Vi tycker fortfarande efter tre somrar att det är det bästa vi gjort :)

Vi har kört runt i Europa under 6 - 7 veckor -05, ner till Alicante i Spanien via Danmark, Tyskland, Holland, Belgien och Frankrike. Hem via Frankrike, Italien, Schweiz, Tyskland och Danmark. Helt underbart!!

Förra året höll vi oss i Sverige hela tiden och första året, -04, körde vi i Sverige men oxå ner i Tyskland och över i Alsace i Frankrike.

Lycka till!!!!
Bigge
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Ny medlem

Hej och välkomna.

Det finns många modeller och planlösningar på husbilar. Är man lite osäker på vad man behöver är det säkert bäst att hyra en husbil för att pröva på husbilslivet.

Lycka till önskar

Kurt & Margot
 
Toppen