• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny husbilsägare!

F

F.d. 12059

Guest
Har i helgen köpt vår första husbil! Vet inget och kan inget! Men kul ska det bli!
Fick tipset om den här sidan av brorsan som redan har husbil.
Det blev en Adriatic Stargo 690 från 2002.:wub:
Det vi i första hand ska använda den till är weekendresor om ca 4 dagar ner till Danmark och Tyskland. Mottager gärna alla tips som finns!

Tack för ordet;)
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Ny husbilsägare!

Hej

Välkommen till Husbilsklubben.se
Tacka brorsan för tipset, för nu har du hittat rätt.
Här kan du få massor med tips och även kanske i framtiden bidraga med egna tips.
Grattis till er "Nya" husbil.

MVH Peder
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Ny husbilsägare!

Hejsan!
Efter att ha varit husvagns ägare i närapå 40 år,så har också jag i helgen som har varit,blivit med husbilen.En Bürstner som kommer förhoppningsviss vara en trogen kamrat på vårens och sommarens resor på kontinenten.Blir underbart att kunna använda sig av ställplatser igen.:yes:
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Ny husbilsägare!

kul att höra Zubac, hände det bara så där plötsligt att du blev med husbil eller var det planerat?
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Ny husbilsägare!

:p Välkommen både Glimmran och Zubac till klubben
Hasse och Lena
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Ny husbilsägare!

kul att höra Zubac, hände det bara så där plötsligt att du blev med husbil eller var det planerat?
Planerat och planerat,man är alltid öpen för nya uttmaningar,specielt som har blivit svårare med parkeringarna nere i Tyskland och vill,ville inte hamna på Campingar med husvagn så var det en orsak för att jag blev med husbilen+att livssituation förändrades med dödsfallen.Nu har man inte längre så stor behov av att åka ner till Kroatien.:yes:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Ny husbilsägare!

Zubac, vad trevligt att du har köpt husbil. Det blir en resa till Murten med den då kanske?

Vi hade bara haft husvagn i 25år när vi gick över till husbil och kan lugnt påstå att inget ångras.

Mvh Håkan J
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Ny husbilsägare!

Tråkigt Zubac, med frånfällen som ändrar förutsättningarna i livet. Får beklaga men ändå önska dig lycka till med husbilen, du har tydligen upptäckt fördelarna med husbil - och de är inte så få!
Om du nu inte åker söderut första året så kan du väl fundera på en Norrlandsresa, vår sommar här uppe är ljus och intensiv och kanske kan vara en ny erfarenhet för dig om du inte har varit här förr.
Men ta med myggmedel, råkar du på MPM:s här uppe kanske du också behöver en yxa för att slå ihjäl just den här speciella sorten...

MPM = MjölkPallsMygg. :D
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Ny husbilsägare!

Tack för dom ordena Kjell,men visst stycker jag söderut så fort så möjligt.För fixa först lite solpanel,inverter och lite koplingar hit och dit.Och visst kan Norrland vara vacker med både ljus och nattsolen,men det är lika vackert om inte vackrare i mina ögon sitta vid varma havets strand och njuta i solnedgågen med en god glas merlot i handen och var...kan inte vara nånannanstans än ön Murter.:yes:
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Ny husbilsägare!

Hej!
Nu måste jag bara lägga in en bild på min nya nyförvarvet
 

Bilagor

  • Bild 203.jpg
    Bild 203.jpg
    126,1 KB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Ny husbilsägare!

Har i helgen köpt vår första husbil! Vet inget och kan inget! Men kul ska det bli!
Fick tipset om den här sidan av brorsan som redan har husbil.
Det blev en Adriatic Stargo 690 från 2002.:wub:
Det vi i första hand ska använda den till är weekendresor om ca 4 dagar ner till Danmark och Tyskland. Mottager gärna alla tips som finns!

Tack för ordet;)
Kul för Dig, Glimmran!
Var Du möjligen i Märsta och handlade ?
Jag har i alla fall sett en Adria 690 Stargo -02 där,och varit nära att köpa,men blev utmotad av försäljaren för att klockan var 5 min i stängningsdags!!!!!!!!
Så då blev vi så sura så vi åkte inte dit mer,och det var kanske tur för dig???
Lycka till i alla fall med husbilen! Den verkade ju superfin- med massor av utrustning
bla Mercedeschassi ( Om det nu är samma husbil vi "pratar om")

Hälsningar Lasse W
 
Toppen