• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyårsfesten (kåseri) Gott Nytt År

D

Deleted member 11118

Guest
När vi brukar närma oss nyår får jag glädjeryckningar i hela kroppen och kroppen är inte liten så det tar en stund innan ryckningarna når över hela ekipaget. Brukar få lite småfnatt och mysa väldigt mycket, när nyårsfester kommer på tal. En nyårsfest kan vara alltifrån en trevlig fest, till rena pesten som man efteråt ångrade man gick på. Tänk att du hamnar på en nyårsfest där varje mikrosekund är detaljstyrd, så strikt att även ett toalettbesök är inprickat på tidsschemat som vi fick när vi kom. Hamnar jag på en sådan fest är det en garanti för att jag får ångest-attacker istället för glädjeattacker. Nej en fest skall var spontan, det ger absolut bästa trivseln.

Redan när vi får vår inbjudan, får jag mina föraningar om hur festen blir. Ringer värden och bjuder vet jag att det blir en spontan fest, något blygsam, bara träffas, så får det bli så kul det kan bli. Kommer inbjudan med posten i ett stort rosa kuvert, med ett fullklottrat papper med både text och bilder gjorda i power point på datorn, då tänds en varningslampa i hjärnan. Står det sedan också, kom och ha roligt med oss, blir jag mycket misstänksam. Order på att ha roligt brukar sällan bli bra.

Bordsplaceringen brukar avgöra om festen blir bra eller dålig, men man kan inte få några garantier utfärdade om att bara för att det är bordsplacering så blir festen lyckad. Jag brukat föredra att sitta bredvid hustrun, i den stressiga värld vi lever i så är detta ett utmärkt tillfälle för oss att träffas och kunna prata med varandra. När jag hamnar på en fest utan hustrun, det vill säga på firmafest vill jag sitta med en kompis som jag känner. Det finns alltså en mycket bra orsak till att jag är gift med hustrun och kompis med mina kompisar.

När man kommer till festen så skall man på olika tokiga sätt placeras ihop med någon bordsdam, skall jag ha hustrun till bordsdam får jag fuska lite. Ett halvt kort, en damsko eller en bult, då brukar det vara kört för en lyckad fest. De gånger jag inte suttit vid hustrun har jag alltid haft otur med min bordsdam. Bordsdamerna som jag haft oturen att få i lottdragningen har alla sett som sin uppgift här i livet att vända ut och in på sitt liv för mej, samt prata om alla pinsamma och privata detaljer i sitt liv. När de tittar på mej, samtidigt som de öppnar foderluckan där orden strömmat ut, har även odör utkommit av spritånger

Efter en stund skall sånghäftet plockas fram, brukar vara gjort på rosa papper, bilder från datorn och så en liten text man knappt kan läsa. Allsång borde förbjudas i lag på alla fester. Jag blir alltid uttittad och utskrattad för jag har en egen melodi till texten, allsång är en obeskrivlig pina. Det värsta missbruket av att sjunga allsång är när den sjungs under själva middagen. En köttbit på gaffeln......allsång.....tar gaffeln till munnen skall just stoppa in...allsång...köttbiten fastnar i halsen...allsång...maten kall.

I fjol var nyårsfesten en ganska trevlig tillställning, hustrun och jag var bjudna till några vänner. Hustrun hade fått inbjudan muntligen på telefon, där var ingen fånig bordsplacering, lekarna de hemska lyste med sin frånvaro, endast spontan trivsel förkom. Hade någon stämt upp med en allsång, hade jag hämnats med charader och andra fåniga lekar där man skall ha en fånig hatt på huvudet. Ont ska med ont fördrivas. Hur man fördriver ett ont huvud dagen efter är det ännu ingen som vet.
 
Toppen