• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu är det dags att byta användarnamn/alias på HBK!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Lördagmorgon, hundarna har morgonpromenerats, nu tid för en god frukost.....

Ser att veckobrevet från Svenska Magasinet kommit, som på lätt svenska informerar oss om vad som hänt i Spanien under veckan.

Sätter kaffet i vrångstrupen när jag läser vidare....

Rubriken längst upp med svarta bokstäver säger, ”Spansk polis:En mer våldsam grupp har vi aldrig sett”. En rubrik som självklart skapar intresse, men sen kommer det värsta, ”De var kända som torpeder i den kriminella miljön på Costa del Sol och gick under namnet ”los suecos”,...

Spansk polis: En mer våldsam grupp har vi aldrig sett

Detta är inget annat än förtal, visst är jag själv som många andra gubbar sur ibland, men faktiskt mest sur på mig själv och Carola, ja hon är inte ens sur. Skall man kategorisera oss så skulle jag säga att vi båda har en pacifistisk grundsyn, långt från torpederna och Malmö. Vi är helt enkelt bara stolta pacifistiska Norrlänningar!

Vi får väl se vad som händer, vi har i alla fall redan vidtaget vissa försiktighetsåtgärder som t.ex. tagit bort ”Los Suecos” på husbilen, dragit fram köksskåpet framför entrédörren och lagt upp ett vaktschema för bevakning av ytterdörren.

Problemet är nu bara, vad skall vi vara mest rädda för, polisen Guardia Civil, eller konkurrerande kriminella gäng? Båda är ute efter Los Suecos! :(

Återgår till min plats bakom gardinen, med utsikt över vår ytterdörr.

TommyD (Los Suecos)
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu blir man konfunderad . o_O I Spanien är det den våldsamma svenskligan och i somras var det en Björnliga utanför Gävle. Skall så klart inte dra förhastade slutsatser men finns det inte en gemensam nämnare. ;);););):):):)

Har samma funderingar, vi lever konstant i skarpt läge numera.

Självklart har vi vidtagit försiktighetsåtgärder, men valt en annan lösning än de som som diskuterats i tråden
”förföljda i Madrid, men lyckades komma undan!”

Vi har helt enkelt satsat på ordentliga vakthundar, Alice 3 kg och Mira 3,5 kg.

B0F18C20-BAE0-4DE3-A7BD-EF8DE487251A.jpeg

Tror att ni förstår att vi trots allt känner oss relativt trygga när vi tar skydd bakom dessa bestar.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En HBK-vän gjorde oss uppmärksamma på att vi igen blivit omnämnda i media,

slår på paddan och möts av detta....

6BE8790E-7562-4921-A25F-B45D38254A00.png

Vi som trodde att det var lugnt, att det hela blåst över, till och med tagit bort köksskåpet som vi plasserade framför entrédörren.

Att vi skulle sprida skräck.......en pensionär och hans fru, en kraftig överdrift, ren kvällstidningsjournalistik.

De är bara att dra fram skåpet igen och aktualisera funderingarna på att byta alias på HBK.

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tråkigt, inte på detta sätt svenskarna vill bli kända på
Svenskarna ”Los suecos” sprider skräck på spanska solkusten

....... och det är inte bara i svensk press det har uppmärksammats, tvärtom det har gett stora rubriker även i spansk press.

Så här skriver t.ex. El Pais, Spaniens största och mest lästa tidning, på sin första sida.

C26A9584-08D2-46D1-A191-2ECBCCDCBDC6.png

Tyvärr skadar dessa herrar den gängse, mycket positiva, bilden i Spanien av Sverige och om oss svenskar. Trist.

Tommy Dynér
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

Jimmydean

FD HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Hjo
HBK-Nr
35058
Medlemskap
2023
Någon som kan översätta caÑa till mig, googlat med translate och så men blir inte klok!
CaÑa Grande
 
Toppen