• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Novisen undrar...

F

F.d. 1539

Guest
Om man har färskvattentanken inne i bilen i ett säte och gråvatten tanken liggande under bilen baktill vågar man då ha vatten i bilen nu och framåt (när man använder bilen) eller ska man då ha vatten på dunk eller flaska med sig? Har varmgarage när den står oanvänd.
Kan man använda avloppen om man häller någon frostskydds vätska i dem?

Camilla
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Novisen undrar...

Hej på Er. Det beror ju på om det är - (minusgrader) ute.
Vi brukar alltid ha en 5 litersdunk med färskvatten. Detta vatten använder vi för att koka kaffe, dicksvatten o.d.
För övrigt så tror jag att det är bättre att du öppnar kranen till avfallstanken så att vattnet kan rinna ut på så kort bit som möjligt. Naturligtvis skall Du sätta en spann under för att ta upp vattnet.
Detta med att blanda in "medel" i tanken är väl kanske inte så bra ur miljösynpunkt. Men de är klart att ska man tänka på Flyget hur dom gör när dom avisar sina flygplan, ja allt är ju RELATIVT. Jag vet att dom samlar upp denna geggamoja i separata tankar, men även dom skall ju tömmas.
Kanske att Du inte blev klokare av detta men hoppas ändå att det hjälper Dig något.
Hälsningar från M o K.
:twitcy:
 
Toppen