• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nonchalant beteende

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
En stor orsak till alla förbud mot husbilar är det nonchalanta beteende som ett fåtal orsakar.
Att med husbil, eller husvagn, parkera tvärs parkeringsrutorna och uppta 6-7 p-platser, eller att stänga ute ett antal personbilar på en badplatsparkering, är exempel på sådant som retar allmänheten. Tömma toan i hamnbassängen eller gråvattnet på p-platsen (oavsett om det är från färskvattentanken), är ett annat dåligt exempel. Slänga sopor i en villaägares soptunna? Säkert har du sett andra olämpliga saker, som gör att vi andra blir stoppade på allt fler platser.
Vi som är medlemmar i Husbilsklubben gör givetvis inte såna här dumheter, men antalet husbilar har ökat markant.
 

Bilagor

  • InkedDåligtOmdöme_LI.jpg
    InkedDåligtOmdöme_LI.jpg
    617,6 KB · Visningar: 277

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna

En stor orsak till alla förbud mot husbilar är det nonchalanta beteende som ett fåtal orsakar.
Att med husbil, eller husvagn, parkera tvärs parkeringsrutorna och uppta 6-7 p-platser, eller att stänga ute ett antal personbilar på en badplatsparkering, är exempel på sådant som retar allmänheten. Tömma toan i hamnbassängen eller gråvattnet på p-platsen (oavsett om det är från färskvattentanken), är ett annat dåligt exempel. Slänga sopor i en villaägares soptunna? Säkert har du sett andra olämpliga saker, som gör att vi andra blir stoppade på allt fler platser.
Vi som är medlemmar i Husbilsklubben gör givetvis inte såna här dumheter, men antalet husbilar har ökat markant.
Såg här hemma i helgen på ett företags personalparkering fyra husbilar som kopplat sig i motorvärmaruttagen.Två med HBK dekaler.Det gick bra så länge tills vaktbolaget kom.Sånt skaffar "popularitet" hos oss husbilsåkare.
Mvh.s670sl
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Håller med Peter, man ska nog ta HBK-dekalen med en nypa salt. Det behöver ju inte vara en HBK'are som utmärker sig. Men visst kan man ju undra ibland, när man läser en del medlemmars åsikter (ingen nämnd & ingen glömd) om hur man gör & hur man tolkar diverse förbudsskyltar.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Att ta sig friheter man inte har rätt till och att utnyttja någon (på alla dess olika sätt) är ett problem som jag upplever har eskalerat senaste 10-15 åren. Detta oavsett gruppering/organization. Me, my self and I har slagit igenom och jag kan inte dra andra slutsatser än att föräldrarna/vårdnadshavarna misslyckats till del så till vida att barnen (som i vuxen alder skiter i andra) inte fått lära sig sunt förnuft, vet & ettikett och empati.

Det enda vi kan göra är att säga ifrån så ÄVEN när det är en släkting, vän eller arbetskamrat och på så sätt påverka vår omgivning.

Fast nog är det irriterande allt och bemöter man många på samma sätt (ex. svänger in väldigt nära framför när så inte behövs och utan att förvarna = blinker på) blir även han/hon irriterad...

// Niklas
 
F

F.d. 55374

Guest
Om dom har fått tillstånd att stå på piren är det nästan värre, inga avstånd mellan bilarna,och med en bensin och diesel pump några meter bakom.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Min granne, där vi har vår parkering när vi är hemma, har husbilsklubbens logo på baksidan som följt bilen sen den var ny. Han hyr ut sin husbil till nybörjare varje söndag. Ska be honom plocka bort märket, men är lite rädd att det blir ett stort vitt märke under som han inte blir glad över. Hans husbil rullar nästan året runt med nya "testförare" varje gång. Han själv har slutat åka runt för nå't år sen och har valt att hyra ut husbilen då han får knappt något för den om han skulle sälja den. Får se vad han säger om borttagningen av märket, om jag nu bara kan komma på något vettigt så han inte känner sig påhoppad...
 
Toppen