• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

No smoking

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Förr i tiden kunde en rökare boka plats i en rökvagn (på tåget) och åtnjuta sin nikotinlast utan att störa icke rökare. ...men ack nej, rökarna bokade in sig på rökfria vagnar och promenerade till rökvagnen bara när dom skulle röka. Stod dom inte ut med stanken själva? Dubbelmoral? Vet inte hur det är idag på tåget men hoppas på att rökning numera är historia...

upload_2019-4-7_18-30-25.jpeg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Eller snarare att förbjuda förarna som orsakar olyckorna!
Självkörande fordon kanske är lösningen?

HHMmmm.... ärligt talat Knarrevik tror du inte att med förarlösa bilar kommer att ske olyckor.... Hur var det nu Tage Danielsson sa.... det som har hänt har inte hänt men i verkligheten har det hänt... eller hur det nu var...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
HHMmmm.... ärligt talat Knarrevik tror du inte att med förarlösa bilar kommer att ske olyckor.... Hur var det nu Tage Danielsson sa.... det som har hänt har inte hänt men i verkligheten har det hänt... eller hur det nu var...
Visst kan systemet haverera men enligt forskning sker största delen av trafikolyckor på grund av förarens felgrepp. Resterande del lär vi få dras med trots alla försök med nolltolerans.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Visst kan systemet haverera men enligt forskning sker största delen av trafikolyckor på grund av förarens felgrepp. Resterande del lär vi få dras med trots alla försök med nolltolerans.

Tror du verkligen på de idioter :eek:...... det kan ju även ett barn räkna ut att de flesta olyckorna i dag beror på föraren :rolleyes:..... för det finns inga förarlösa fordon i trafik eller väldigt få :eek:.... så vad blir då kontentan av detta Knarrevik ????
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Det är många som fördömmer nuvarande regelverk med skatter för att begränsa rökningen och när det kommer förslag så blir förslagen omedelbart förkastade. Tyvärr leder ju inte detta framåt. Det vore önskvärt att man istället kommer med förslag till lösningar som leder någonvart. Jag tror säkert att ett rökförbud skulle leda i rätt riktning även om det skulle smugglas in endel tobak till landet men det är ju svårt att röka utan att bli upptäckt, och samtidigt skulle ju nedskräpningen med fimpar minska betydligt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Tror du verkligen på de idioter :eek:...... det kan ju även ett barn räkna ut att de flesta olyckorna i dag beror på föraren :rolleyes:..... för det finns inga förarlösa fordon i trafik eller väldigt få :eek:.... så vad blir då kontentan av detta Knarrevik ????
Kontentan är att vi kommer att få se allt fler självkörande fordon inom snar framtid!
Redan idag finns funktioner på de flesta nya bilar som varnar för trötthet och fotgängare som kliver ut i körbanan.
Jag kommer ihåg att debatten var infekterad redan när säkerhetsbältet infördes i min ungdom. Skepsis mot säkerhetstänk var redan på den tiden stor hos korttänkta. Idag vet vi hur det slutade.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Med en självkörande bil kan man ostört njuta av en cigg & även peta i sig en stänkare.:D
...tills styrdatorn inser att den inte kan hantera en uppkommen situation och kräver att en människa tar över ;)... Det kan bli en lååång paus (även kallad mobil fyllecell)

Jag tror det dröjer mycket länge innan bilar är helt självkörande, i alla miljöer, i alla situationer, i alla väder. I trafikflygplan kan ju autopiloten redan nu hantera hela flygningen, inklusive start och landning. Ändå har de två piloter med på varje flygning.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Mitt inlägg var mera menat som ironi;). Min gissnig är att självkörande bilar som sköter sig helt själv i trafiken ligger nog väldigt långt fram i tiden om dom överhuud taget kommer att lanseras någonsin.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Självkörande taxibilar är redan verklighet i Kalifornien och Tokyo och utvecklingen går fort över hela världen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Självkörande taxibilar är redan verklighet i Kalifornien och Tokyo och utvecklingen går fort över hela världen.
Helt riktigt!
Det är svårt att förstå okunnigheten i många frågor om ny teknik.
Idag är det enklare än någonsin att ta reda på fakta på nätet!
Inte direkt någon koppling till rubriken men vilka inlägg håller sig till trådens rubrik?
 
Toppen