• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Niesmann Bischoff 6700 1998 Duocontrol inkoppling CBE2005

Pc55093

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Kungälv
Hej.
Jag har en Niesmann Bischoff Flair 6700.
Har satt dit en Duocontrol på mina gastuber.
Har köpt en givare för indikering när den slår om till reservflaskan och även en Eisex värmeenhet för regulatorn i kyla.
Men jag vill koppla in givare och Eisex till min befintliga panel CBE2005.
Har någon gjort detta förut?
Finnes lite tips och idéer om inkoppling?
Man ska bygla pinne 5 och 6 på en kontakt på CBE2005. Förstår inte riktigt varför.
Det ligger en lös grön kabel bakom CBE2005.
Jag förstår inte hur den ska kopplas in?
Har hittat en trepolig kontakt under soffan där gasolen går in i bilen men förstår inte riktigt hur jag ska få ihop det med den gröna kabeln bakom panelen. Eisexens plus från kontrollens knapp mynnar ut i den trepoliga kontakten så den löser sig nog.
Men mikrobrytaren som sitter som givare i den grå hatten på Regulatorn förstår jag inte hur jag ska koppla in.
Är det någon som har kopplingsschema på ovanstående tex.
All hjälp tas tacksamt emot.
Mvh Per-Olof
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har du det orginale manualsettet som i sin tid ble levert med bilen? Den jeg hadde til en 1999 Flair 6700 hadde med en meget bra dokumentasjon på de forskjellige cbe enhetene som var montert i bilen. Jeg byttet inn den bilen i 2008 - med all orginal dokumentasjon. På min 6700 var kabelen trukket inn i gass skapet og koblet til panelet over døren, men jeg hadde ikke EISEX og DuoControl i min bil.
 
Toppen