Re: Sv: Nekad sänkning trots intyg
Och det CoC dokument som visar Co2 värdena är inte det som Fiat utfärdade när dom byggde chassiet på Fiatfabriken ?
Ursäkta mina frågor men jag får inte ihop det riktigt. Vad är det då som Eura Mobil intygar i sitt mail?
Är det inte så att du har ett CoC dokument som det står EuraMobil på och där alla fordonsdata stämmer exakt med husbilen men just informationen om Co2 saknas och att du även har ett intyg/mail från EuraMobil där dom intygar att din husbils Co2 värden överensstämmer med Fiats värden från deras CoC dokument? Annars får jag inte ihop det
Nej du det är inte lätt att få ihop detta.
Men för att svara på dina frågor.
Eura Mobil intygar via mejl att Coc intyget omfattar hela fordonet och inte bara chassit såsom Skatteverket påstår. Framgår också på intyget som anger M1 som fordonstyp.
I mitt Coc från Eura Mobil framgår alla värden för bilen såsom mått, vikt, förbrukning etc.
I mitt Coc från Fiat som är för klass N2 (icke färdigtställt fordon) framgår ex inte höjd då de inte vet det innan Eura Mobil byggt på chassit, vidare så finns så klart alla max begränsingar med vikter etc. tjänstevikten de anger är också betydligt lägre eftersom påbyggnaden saknas.
Eura Mobil intyget som är för klass M1 (passagerarfordon) är helt klart baserat på den faktiska bilen med de mått och vikter den har men med skillnaden att det finns angivet ex höjd och en högre tjänstevikt.
Intressant i sammanhanget är också att på Coc från Fiat så saknas alla värden rörande förbrukning och Co2 vilket är logisk då bilen i det läget endast är ett chassi utan påbyggnad.
På Eura Mobil Coc däremot framgår dessa värden.
Jag ser också nu att på Eura Mobil intyget finns även 715/2007 som jag tidigare hänvisade till angiven.
Det huvuddirektiv Coc intygen från både Fiat och Eura Mobil refererar till rörande överenstämmelse är 2007/46.