• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal?

F

F.d. 55334

Guest
Hej,
Så är jag tacksam för tips.
För en tid sedan gjorde jag misstaget att gissa på en antal trianglar (yahoo), gissade rätt, men det gjorde väl alla antar jag. Fortsatte tyvärr en bit in på det spåret och uppgav mailadress och telefonnummer. Men slutförde inte.
Sedan dess rasar det in spam och även sådana som lyckas passera in i inkorgen. Plus att jag får fåniga sms och andra meddelanden till mobilen.
Jag har inte kommit på hur jag ska bli av med det här? Någon som testat och lyckats?

OK, jag raderar rubbet så snabbt jag kan och öppnar såklart inte. Men i alla fall.

Ha det gott!


Agneta W :oops:
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

Tyvärr, du är rökt! Såna kampanjer går bara ut på att samla på sig nummer o adresser.


Bara att fortsätta trycka delete o ställa in SPAM filter...
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

prova att lägga till avsändaren som spärrad avsändare, finns i alla fall i outlooken.
Tror det ska gå i mobilen också.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

Nu har du lärt dig en läxa den hårda vägen, lider med dig,
du har två options, antigen blockerar du och spärrar avsändare så gott du kan,
eller också byter du telefonnummer och mailadress!

Likadant, gå inte med på nånting, spel eller appar, på Facebook,
har en kompis som gärna spelar Farmwille2, den skickar mellan
2-5 anmodan per dag till mig att gå med, bara att gilla läget, tyvärr! :mad:
 
Senast redigerad av en moderator:

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

När de gäller mobilen så kan du ladda ner en app så ladda ner true caller den stänger ner säljare o andra oönskade nummer.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

Som sagts ovan, den adressen är troligen förstörd, inte mycket att göra åt.
Om jag någon enstaka gång fyller i sådana formulär så brukar jag använda en "slaskadress" som det inte gör något om den blir översvämmad och vill de ha telefonnummer, brukar jag fylla fältet med nollor (om det inte går att hoppa över). Men dessa tips hjälper dig självklart inte i det läget du är i nu...

Vissa företag av detta slag (de som försöker sköta det någorluda snyggt) ger en möjlighet att tacka nej till mer saker, brukar i så fall stå längst ner i mail med liten stil. Var det Yahoo som stod för tävlingen så bör det gå att stänga av. De är så stora att de borde gå att prata med. Är det någon som maskerar sig att se ut som dem är det såklart mycket svårare.

En app till telefonen, som True Caller eller Ignore Call är bra alternativ om du får många samtal eller sms från samma nummer. Då slipper du bli störd av samtalen, i alla fall om du har Android. På iPhone har jag för mig att man måste kombinera med en särskild heltyst rington för att slippa bli störd.

//Stefan
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

På IPhone fungerar vemringde.se också en app att mota bort oönskade samtal. Har fungerat bra för oss i gissningsvis 2år nu.
 
F

F.d. 50343

Guest
Sv: Nån som vet hur man blir av med eller blockerar oönskade spam,mail,sms,telesamtal

Hej Agneta!

Kontrollera också din räkning från din mobiloperatör. Har du bara lite otur så har du någonstans på vägen accepterat en betaltjänst som läggs på din faktura. Det brukar inte vara så mycket, omkring 50-80 kr/månad, men det är förbaskat irriterande. Haft några vänner som tyvärr råkat ut för det. Det har i samtliga fall tagit ett eller ett par samtal till operatören (samt 2-3 månader) innan den extra "betaltjänsten" avslutats.
 
Toppen