• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som har provat på Bitcoin?

F

F.d. 22252

Guest
Pump and Dump valuta, man blåser upp den sen passar man på att sälja, när den sjunkit köper man igen.
Att det lyckas beror på att en massa människor säljer när det gått ner och då köper dessa som vinner och sen följer de med upp osv. För att detta ska lyckas skickar man ut väldigt många mail som är helt lögnaktiga själv får jag regelbundet såna som jag aldrig öppnar och ändå har jag en bra privatmail med skydd. Facebook verkar ha en stor del i hur detta sprids. Chrome är ingen bra webbläsare firefox är bättre på säkerhet.
 

Christer. L

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
16098
Medlemskap
2025
Något att tänka på... Kanske inget för den glömske!
Källa OMNI: Omni – Alla nyheter. Alla perspektiv.

Har bitcoin för 2 miljarder – men har glömt lösenordet

Programmeraren Stefan Thomas har en digital plånbok med 7 002 bitcoin som i dag är värda 220 miljoner dollar, motsvarande 1,8 miljarder kronor. Problemet är bara att han tappade bort lösenordet till plånboken för flera år sedan och nu har förbrukat åtta av totalt tio försök att logga in. Det rapporterar New York Times.

Enligt tidningen är Thomas långtifrån ensam i sin desperata situation. Analysfirman Chainalysis uppskattar att omkring 20 procent av alla utestående bitcoin är försvunna eller placerade i borttappade digitala plånböcker.

– Genom åren har jag lagt hundratals timmar på att försöka komma in i mina plånböcker, säger entreprenören Brad Yasar, som också är drabbad.

New York Times skriver att dilemmat är en påminnelse om bitcoins unika teknologiska förutsättningar, där det inte går att återställa lösenordet genom något företag.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Det var ju en snubbe som hade Bitcoin för någon miljon men hans hårddisk pajade så han bytte till en ny och slängde den gamla innan misstaget gick upp för honom.
Han spenderade sedan någon vecka på soptippen/återvinningen i fruktlösa försök att hitta den.
Hur man återvinner Bitcoin från en pajad disk vet jag inte.
 

Christer. L

HBK Medlem
Inlägg
415
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
16098
Medlemskap
2025
Ifall man skall äga Bitcoin gäller ordning och reda! :)

Man erbjuder halv miljard för att leta bitcoin på soptipp

En man i Storbritannien har erbjudit lokala myndigheter i Newport 50 miljoner pund, motsvarande 569 miljoner kronor, om de låter honom leta igenom en soptipp.

På soptippen hoppas James Howells, som mannen heter, kunna hitta sin dumpade hårddisk med ungefär 7 500 bitcoin.

Med ett bitcoin-värde runt 318 200 kronor handlar det alltså om motsvarande 2,38 miljarder kronor som ligger och skräpar.

– Tänk vad härligt det hade varit att säga att jag har gett alla i staden ett par hundra pund, säger Howells till BBC.

Howells slängde hårddisken under en storstädning 2013. Då hade han glömt bort den nätta investeringen han hade gjort fyra år tidigare.

En talesperson för Newport uppger för The Guardian att kostnaden för att leta igenom tippen – utan några som helst garantier – skulle uppgå till flera miljoner pund.

Källa Omni – Alla nyheter. Alla perspektiv.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Att folk aldrig lär sig. Det har aldrig funnits några genvägar till rikedom. Dom enda säkra vinnarna är dom som är först i kedjan, någon måste ju betala de andras vinster. Bitcoin, Etherium, Litecoin, EOS, Binance, Cardano, Monero, Iota, Nem, Zcash & Ripple är några utav dom. Handel med kryptovaluta sköts av vinnarna digitalt med program som gör att dom aldrig förlorar sina satsade pengar. Dom lever på det gamla ordspråket att sista idioten är ännu inte född.:twitcy:
 

Opus 52

HBK Medlem
Inlägg
92
Kommun
Bengtfors
HBK-Nr
27508
Medlemskap
2024
Att folk aldrig lär sig. Det har aldrig funnits några genvägar till rikedom. Dom enda säkra vinnarna är dom som är först i kedjan, någon måste ju betala de andras vinster. Bitcoin, Etherium, Litecoin, EOS, Binance, Cardano, Monero, Iota, Nem, Zcash & Ripple är några utav dom. Handel med kryptovaluta sköts av vinnarna digitalt med program som gör att dom aldrig förlorar sina satsade pengar. Dom lever på det gamla ordspråket att sista idioten är ännu inte född.:twitcy:
Du glömde skriva aktier
 

Jerry1

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
29582
Medlemskap
2024
Hej!
På vanliga börsen kan man köpa och sälja aktien GBTC (Grayscale Bitcoin Trust). Lättare och säkrare än att köpa bitcoin.
Kolla själv.
 
Toppen