• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon med erfarnhet av LMC Grand Breezer A 834 G? (ev. tysk import)

F

F.d. 26942

Guest
Sv: Någon med erfarnhet av LMC Grand Breezer A 834 G? (ev. tysk import)

Tack för alla dessa svar, det hjälper verkligen! Men har fortfarande lite funderingar.

Hur är det med garantier på nyare bilar, men fortfarande beg.?
Hur kan man vara säker på att bilen är hel och inte har krockat eller att den inte har några inre skador?
Hur är man säker på att mätarvisaren inte har redigerats?
Att den inte innehåller någon fukt?
Vad exakt gör en importör?

Har inte köpt husbil/bil tidigare, så är en riktig nybörjare.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: Någon med erfarnhet av LMC Grand Breezer A 834 G? (ev. tysk import)

Det är möjligt att dom bjöd på detta. Skyltarna betalades separat vid registreringen.

Bennie

Så var det nog. Fast det lär knappast ha varit någon store kostnad om de inte försökte ta betalt för det.
 
F

F.d. 29595

Guest
Sv: Någon med erfarnhet av LMC Grand Breezer A 834 G? (ev. tysk import)

Max totalvikt framgår av chassit. Har själv importerat vid 2 tillfällen,
flera olika skyltar (3 st) om vikt gjorde besiktningsmannen minst sagt förvirrad.

Enligt min erfarenhet är det den skylt och information du finner instruktionsboken
för chassit som du får följa för att se om du kan öka totalvikten. Du kan inte överstiga den maximerade totalvikten för chassit, hjul etc är anpassade för den maximerade totalvikten för chassit.

Välj station med kunnig personal för besiktning i Sverige vid import, jag fick skaffa fram certifikat på godkänt rattlås och chassi och det fixade den tyska säljaren totalt 80 sidor på delvis engelska och italienska (chassit).

Jag importerade begagnad husbil för eget bruk.

Hälsningar
SvenB
 
Toppen