• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mysigt ställe med geocaching?

F

F.d. 24377

Guest
Har någon ett bra tips på ett mysigt ställe att stå på med lite geocacher i närheten, en lagom runda någonstans i västra götaland?

Mvh
Fam Lindberg
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Mysigt ställe med geocaching?

Hur långt är en lagom geocacherunda, jag tänkte placera några på lite svårtillgängliga men natursköna platser här i närheten av Solvik och Sotenäs campingar.
 
F

F.d. 24377

Guest
Sv: Mysigt ställe med geocaching?

skulle nog säga att mellan 2-4km är en lagom runda. Lite beroende på terrängen. Men oftast så brukar man kunna hålla sig på en stig eller liknande.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mysigt ställe med geocaching?

Vår vän Peder (Kingen) har genom åren placerat ett stort antal i Färgelanda med omnejd. Han har dessutom hittat runt 10000 cacher (kanske fler) om jag inte missminner mig.

Jag själv har placerat ett fåtal på Stångenäset (runt Brastad) men de flesta med vacker utsikt över kust och fjordar.
 
F

F.d. 24377

Guest
Sv: Mysigt ställe med geocaching?

Det lutar faktiskt åt några av hans cacher. Dom verkar ligga fint
Tack!
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Mysigt ställe med geocaching?

Vill gärna tipsa om Faledreven som ligger nära Stenstorp. Finns ca. 15 cachar längs den gamla fädreven. Finns mycket information om torpen samt människorna som bodde där.
Ett tips för övernattning i närheten kan vara Hornborgasjöns Nauturum
 
F

F.d. 50343

Guest
Sv: Mysigt ställe med geocaching?

Var ute i helgen och tog rundan runt Hindås 5:an (GC3QJVF). Stig hela vägen med avstickare som kanske är 20-30 m in i skogen ibland. Dessutom ansluter Klippans varv (GC3NC95) med sina 5 gömmor där man inte alls lämnar stigen (jo, på den första gör man nog det). Nu kommer snön vilket nog gör det mycket svårare... Men, fint ställe och några stora parkeringar finns både vid Hindåsgården och vid Klippans naturreservat.

En annan favorit är Tanums sommarland (GC1WW2R) som togs en vinter med snö och is.
 
Toppen