• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mycket mera fart på facebook än på forumet

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Standardleser på de eldre var Browser, på 4.4 (muligens også 4.3) er Chrome standard. Mulig enkelte fabrikker har puttet inn noe annet.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Jag ansökte om medlemsskap i facebookgruppen. Det var kolossalt djärvt gjort och jag är lite nyfiken på om jag blir insläppt där. Vi får se! Om framtiden veta vi intet!

Jappe

PS. Det verkar som om jag gjorde en tabbe. Kryptiskt språk och andra mystiska ting gör att jag förmodligen inte lyckas med det här äventyret!
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Konstig sida! Facebook placerade mig i Lysekil och visade en massa reklam från den staden. Vart Husbilsklubbsgruppen tog vägen, vet jag inte. Väldigt frågvis och nyfiken sida också! Bl.a. frågade den efter mitt favoritlag, något som jag inte har haft sedan jag slutade vara barn. Dessutom frågar den efter vänner hela tiden. Jag har inga vänner, jo några stycken kanske, alla de andra har dött, allihop! Konstigt att jag lever fortfarande. Bestliner menade att det var mer fart här än på forumet. Det är möjligt, men var finns den farten?

Jag förstår, uppriktigt sagt, inte meningen med det här!

Upplys mig!

Jappe

PS. När jag angav namnet på det gymnasium jag gick i så tyckte facebook att namnet inte var giltigt! :confused: Jag vet mycket väl vad min gamla skola hette! Det är något skumt med facebook! Här finns symboler som är svåra att tyda. Språkbehandlingen är mycket förvirrande och hela upplägget märkligt. Jag är nog för gammal för sådant här jox.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Vadå för gammal?
Jag tycker att du ser ganska ung ut och klär i hjälm!

image.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Har jag "namnar"? Att jag gick med i facebook berodde på att jag ville se om det var mer fart där än på forumet. Men jag hittar inte den gruppen! :confused: Jag vet inte hur man gör!

Jappe

PS. Tack Sjöberg!
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Hej Jappe. Sök efter husbilsklubben och sök inträde. Det brukar fixas rätt snabbt. Det finns ca 10 inlägg idag. Vill du ha ännu mera husbilstjöt finns också husbilskompisar.se
Där är det ännu flera inlägg. Mycket, mat, vin och ställplatsbilder precis som på forumet.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Det har varit en omtumlande upplevelse. Jag noterar att många delar mitt intresse för djur i gruppen och det betraktar jag som väldigt positivt!

Kanske dags att bli lite "barnslig" igen! :) Få se! Om framtiden veta vi intet! Tack Sjöberg för inbjudan!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Det har varit en omtumlande upplevelse. Jag noterar att många delar mitt intresse för djur i gruppen och det betraktar jag som väldigt positivt!

Kanske dags att bli lite "barnslig" igen! :) Få se! Om framtiden veta vi intet! Tack Sjöberg för inbjudan!

Jappe

Nu är du fast. Ett nytt interaktivt redskap som kommer att sluka dig.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Hmm! En liten undran? Vem styr facebook gruppen? Är det styrelsen?

3335975771_275610433_Are_You_A_Leader_or_A_Follower_xlarge_xlarge.jpeg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Facebookgruppen styr sig själv. Där behövs inga hövdingar. Andan är mycket positiv, gnällare och ogärningsmän sanerar bort sig själva. En demokratisk grupp som inte behöver någon toppstyrning. Harmonin verkar total och så tydlig så att jag undrar om jag verkligen ska delta; jag som gillar ibland att de verbala smockorna dallrar i cyberrymden! :D

Skrivet efter bara några korta visiter på facebook. Jag kan ha fullständigt fel alltså; det var bara mitt första intryck jag redovisar här!

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Jag tolkar ditt svar som: Jag vet inte.

Naturligtvis sköts den av någon som registrerat den.
 

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Man kan gå in o kolla medlemmar och där kan man läsa vem/vilka som är administrator-er för gruppen. Gick in o kolla o tänkte skriva det här. Men det var så många så jag gav upp.
Dit hittar man genom att klicka på pilen till höger så kommer man till div flikar som kan kollas.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Facebook kanske bör tas på allvar. jag förstår fortfarande inte meningen riktigt med det här sättet att kommunicera tankar och intressen globalt men det ligger väl i tiden. Jag anar ursprungstanken, vare sig den är human eller merkantil men snappar ändå inte riktigt, med ålderns rätt kanske. Det betyder inte att jag sågar detta jippojox definitivt.

Jappe :confused:
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Ingen som prövat Ghostery?

Micke

Nu har jag Ghostery på datorn och den rensar vilt bland alla reklamrobotar och andra obskyra snokare. Frågan är om denna vakthållning för med sig nackdelar och i så fall vilka?

Jappe
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Du missar ju alla möjligheter att göra de fina klipp som reklamen innehåller.
Tänk vad du riskerar att förlora på det:). Reklam är ju en form av kosumentupplysning:D
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Mycket mera fart på facebook än på forumet

Jag tycker det börjar bli väldigt litet aktivitet på vårt forum. Om jag jämför med fb gruppen husbilsvänner.se är det lungt som i graven här. Bara ett inlägg där har flera komentarer än all aktivitet här idag. Det ser ut som om vi är många påloggade men det ger en falsk bild. Många är påloggade från pc och klösbrädor utan att ens titta på forumet under dagen. De som skrivit något idag är mycket få. Trist utveckling men sann tyvärr
 
Toppen