• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musiktråden

F

F.d. 24320

Guest
Fick iden och lite nostalgifeeling från en annan tråd här.

Är outtröttlig allätare när det gäller musiken jag konsumerar, och alltid på jakt efter att hitta "ett nytt" band.

Tänkte det kanske vore kul att vi som gillar musik delar med oss lite mellan varandra vad vi gillar, gärna ett youtubeklipp.
All sorts musik är välkommen och ju mer udda och oväntat ju roligare,

Jag börjar med ett klipp från ett lokalt band här hemma som jag sett otaliga gånger och verkligen älskar. Denna låten är inte deras i orginal, men de gör helt klart enl min smak tidernas bästa version.

Mina damer & herrar,
O STORE GUD!
Med Mönsterås bluesband (glöm inte skruva upp)

Myspace Musikspelare
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Musiktråden.

Här en låt av och med the highwaymen.
En drömkvartett som tyvär inte lär spela mer ihop på denna jord, här
Highway men The Highwaymen - Highwayman - YouTube
ett underbart inslag ur min coutry/westernlåtlista.

Gumman sitter brevid och försöker följa melodifestivalen och allteftersom fredagsdrinkarna sköljer ner ska vi nog komma att utforska, även utkanterna av mina favoritlåtar :yes:
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Musiktråden.

Det finns ju också gott om svensk musik, som faktiskt biter sig fast rätt bra också.
Ytterligare en som jag igentligen tillhör helt fel generation för att uppskatta så mycket som jag gör är Janne Önnerud, kanske mest känd för "är du min älskling är" Janne Önnerud.wmv Är Du min älskling än - YouTube

Men den jag tycker bäst om med honom heter rätt och slätt "Tommy" Janne Önnerud . TommY - YouTube
Rysningar går längs ryggraden när jag hör denna låt, vet igentligen inte om själva låten är så bra, men texten kan dom flesta på ett eller annat sätt relatera till inbillar jag mig.

En annan melodi i gangern jag vill få med redan från början är ju Paul Paljetts landsplåga "Guenerina" Paul Paljett - Guenerina - YouTube
Han gjorde nog inte så mycket mer tror jag, utan blev musiklärare i stället. Säkert en väldigt bra sådan.

"gammal" svensk dansband är aldrig fel :)

Självklart har du rätt ludde. "Lördag" stavas det :mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Musiktråden.

Paul Paljett har väl inte lämnat så djupa spår här, meeeeeen Janne Önnerud kan man lyssna mycket på.
Lyssna som sagt på texterna.

Lämnar i varje inte mej oberörd precis! :)


Hälsar
Kåre
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Musiktråden.

Oooj! så olika vi kan vara musiksmaken

/Bosse

Ja men det är ju det som är så roligt, alla läser vi texter och musik olika,
Och låter oss påverkas eller inte olika. Det är ju det som är så roligt.
Kom och hjälp till med fler förslag, inge kul om jag bara lämnar egna :wink:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Musiktråden.

Inte härifrån i alla fall.

Prova igen yalla yalla!:)
Du måste höra den.


Hälsar
Kåre


Nu var du snabb yalla yalla!

Jag svarade på "virus i filen" eller nå´t liknande! :D


Bra att den föll i god jord.
Då har vi inte sååå olika smak ändå!

Hälsar
Kåre
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Musiktråden.

Åh härrligt, lyssnar för fullt. Lasse Tennander är helt klart en favorit :)

Om jag måste kalla mig något så är nog bluesrockare det närmaste jag kan komma,
Men är absolut inte främmande för annat, även hårdrock, mest gammal hårdrock och då i regel specifika låtar jag fastnar för, likadant är det med dansbanden, gammal och bara speciella låtar.
Har nyss Hittat en ny "hårdrocksgrupp" som jag gillar ett par låtar med.
Dom kommer från sverige och heter sabbaton och här är en låt. OBS bara för er som har minst en 15tummare under skrivbordet och smak för metall Sabaton - The Price of a Mile - YouTube

Tack för att ni hänger på. kul med mer musik i alla smaker :)
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: Musiktråden.

Underbar Ludde :music-icon::yes:

Ett annat minst sagt klassiskt band är Rolling Stones, mycket är det man kunde hänvisa till här, men jag vä'ljer något som dom själva skämdes för att ha gjort tidigt i sin karriär, så till det milda grad att dom gav bort låten till Marianne Faithfull.
Men här i orginal med Stones The Rolling Stones - As Tears Go By - live- - YouTube
As tears goes by
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen