• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Musée National de l’Automobile de Mulhouse

H

Holsten

Guest
Passerade av en slump Mulhouse, FrankrikeDSC_3660.JPG . Att där finns världens största Bugattisamling hade jag inte en aning om. Är man bilnörd av vintagebilar är detta paradiset, ca 500 bilar och ca 130 Bugatti.
IMG_20191029_184226_709.jpg
Historien om bröderna Schlumpf förstummar en.
Dessutom finns även Europas största tågmuseum där, även det sevärt.

Åk inte förbi Mulhouse utan att se dessa unika museer.
 

Bilagor

  • DSC_3675.JPG
    DSC_3675.JPG
    6,4 MB · Visningar: 53
H

Holsten

Guest
Det är mycket som skrivs dubbelt. "Tio i topp" var väl inte direkt det jag sökte på innan jag la upp inlägget.
Jag tycker det är bra om man skriver om angelägna ämnen (individuellt tycke och smak) även om det dryftats tidigare. Får en uppmärksam på dem och sen är det alltid någon, som nu, som hänvisar till "tidigare" och då kan man fördjupa sig i det.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ett bra sätt att underlätta sökning (lång tid efteråt särskilt) är att använda "taggar", se t ex i överst i denna tråd:

Anteckning 2019-11-09 164509.jpg

Bara att klicka och skriva in att "smart" sökord för framtida sökningar, t ex:

Anteckning 2019-11-09 164603.jpg

Om alla gör det i sina trådar om bilmuseer, så ...
Men, det är väl just det, "om alla trådskapare gjorde det". Och om vi i alla kunde göra det, inklusive
mej själv, vad lätt det skulle bli att hitta allt om t ex intressanta bilmuseer, oavsett när de är skrivna, vad tråden heter, vem som skrev, etc. Och om användarna kände till/kunde använda Sökfunktionen på ett smart sätt:

Anteckning 2019-11-09 165352.jpg

Bara att börja att skriva så får man "tagg-förslag".

Alltså: Om alla/många taggar sina trådar, och om många lär känna till de smarta sökfunktionerna.
Det är tyvärr så, ju flera möjligheter, desto färre som känner till dem. Det gäller att vi alla informerar om det.
 
H

Holsten

Guest
Tack BoEr det var riktikt bra tips. Hade ingen aaaning om att man kan göra så.
 

sandstroem

HBK Medlem
Inlägg
330
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12388
Medlemskap
2024
Ganka nära Mulhouse, 5-6 mil, i staden Sochaux, ligger Peugeots museum

Musée de l'Aventure Peugeot
Carrefour de l'Europe, 25600 Sochaux, Frankrike
Google Maps

Mycket bilar med fokus på äldre årsmodeller och det lyxigare segmentet, men man visar också allt annat som Peugeot har tillverkat genom åren, cyklar, mopeder, motorcyklar, verktyg, hushållsapparater osv.
Om man kommer på kvällen strax innan stängningsdags och går till receptionen och köper biljett inför nästa dag så får man lov att övernatta på parkeringen, givetvis helt utan faciliteter.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Toppen