"Multiverktyg" är vi det?

Tråd startad i 'Damernas' av F.d. 11514, 11 Oktober 2009.

1. F.d. 11514

F.d. 11514 Guest

Sv: "Multiverktyg" är vi det?

Hej!
    Tack för alla kommentarer på "Multiverktygstråden"!
    Först och främst vill Jag bara säga att Jag är absorlut inte humorbefriad, min familj och mina vänner vet att Jag är en glad, positiv och rolig person. Men Jag kan bli riktigt ilsken när Jag läser sexistiska och nedvärderande inlägg.
    Ni som tycker att det är OK att uttrycka sig som vissa av er i "överviktstråden" kanske kan välja ett annat tillfälle då ni kan fälla era nedvärderande kommentarer.
    Siv

mikethebikeumea gillar detta.
  2. Tore o Patricia

Tore o Patricia FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Stenungsund
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    1704

Att ni bara orkar!!
    Ni får skriva om vädret eller något annat tråkigt!

Tore

Roggan & Irene och curtan gillar detta.
  3. Eva & Hasse 9

Eva & Hasse 9 HBK Medlem

Kommun:
    Mark
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    9

Det måste ha uppstått någom form av missförstånd på vägen eller feltolkningar, typ som med viskningsleken. Ni vet, där man viskar i örat till sin granne något och efter minst 10 personer har hör viskningen så har det blivit något helt annat.

Alltså, att vara ett "multiverktyg" det är att kunna vara backkameran, fixa käket, sköta inköpen, köra husbilen, städa husbilen, tvätta husbilen, byta säkringar mm. Detta oavsett kön. Min gubbe har en Gerber, också ett multiverktyg, som han/vi inte klarar oss utan. Men vi kompletterar varandrar och det är vi glada för. Vi är helt enkelt bra på olika saker och därför är vi "multiverktyg" båda två.

Eva

4. F.d. 11514

F.d. 11514 Guest

Vädret kan vara riktigt roligt ibland...Ha, ha. ha.ha!!!
    "Humorbefriade" Siv.:yes:

5. F.d. 6270

F.d. 6270 Guest

Kul med humor ibland tycker jag, vem är intresserad att bara läsa faktaspäckat endast (säkert många)

Lite OT, har varit moderator i fem år på två helt andra forumtyper med åldrar från 15-68 och från hela världen och jag måste säga efter att följt detta forum i ett halvår att det känns inte helt "hjärtevärmande" ,det är mycket "tyck som jag, gör som jag", och ibland direkta och indirekta förolämpningar (utan den humor som behövs som krydda), kanske typiskt svenskt, vad vet jag.

JHMO som det heter på nätet.

engham, Ulf Th och Eila & Pentti gillar detta.
  6. F.d. 3088

F.d. 3088 Guest

Jo det var en cm snö och snöade ymnigt vid Gyllene Uttern utanför Gränna på morgonen. :D

Gurra

7. F.d. 6270

F.d. 6270 Guest

Att vara ett multiverktyg är väl högt beröm eller?:wub:
    Alla vet ju att kvinnor är bättre på "multi tasking" än män :yes: och själv är jag en fena på att kunna lite om mycket:twitcy:
    Wolfie
    som är Noshests fru

Gurra gillar detta.
  8. knarrevik

knarrevik HBK Medlem

Kommun:
    Lysekil
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    3172

Nu får vi karlar se upp så att detta ord inte skall vändas emot oss!
    Nu är det inte lika roligt längre.

9. curtan

curtan FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Piteå
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    2940

Jag skall då bjuda "mitt multiverktyg" på restaurang på Lördag, där skall vi äta och dricka gott för det tycker jag att hon är värd :):)

Gurra gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.