• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motorlampan

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Motorlampan tändes efter ett kärringar stopp/motorstopp . Glömde växla ner efter släppt om bakom varade bil. En fråga vet någon hur länge en cyckel vara att den ska släckas. Mil eller starter. Är den fiat 2011 3l. Eller jag ska prova att lossa minuspolen på batteriet. Tro att det är inget fel , fiat bör tåla ett kärringa stopp tro jag. Nån som vet.
Mats
 

pekke

HBK Medlem
Inlägg
680
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2024
5 start och stopp av motorn brukar släcka felkoder som är sparade och felet inte återkommer, i bland kan det behövas gå längre tid/ köras en sträcka och i bland räcker det med att slå på tändningen några sekunder, sedan slå av den några sekunder och upprepa det minst 5 gånger.
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Jag fick min ventil som sitter innan partikelfiltert utbytt det är ett vanligt fel på fiat det höll på att motorlampan tändas och släckas
 
Toppen