• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Modifiera säteskonfiguration.

F

F.d. 50298

Guest
Hej

Tittar på nyare Husbilar med "BARVERSION" som sittgrupp med en kaptensstol
bak. Blir dock väldigt dyra husbilar.

Utbudet blir mycket större och om man köper en bilen man vill ha (billigare)och byter ut till konfigurationen man vill ha.

Bifogar en PDF-fil med min tanke...
Någon som gjort detta?

Hur och var köper man prylarna?

MVH
Johan
 

Bilagor

  • MODIFIERA.pdf
    693,4 KB · Visningar: 133
F

F.d. 15918

Guest
Sv: Modifiera säteskonfiguration.

Hej, det blir nog svårt att få det godkänt i besiktningen, bara att lägga till en bältad plats på befintlig sätes konfiguration om det inte finns ett typintyg är i princip omöjligt.

//Nisse
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Modifiera säteskonfiguration.

Om modellen har blitt levert som barversjon så finnes en liten mulighet, men det kan kreve en god del originaldeler fra barversjonen. De siste Flair på Mercedes ble bygget som barversjoner, men markedet ønsket L utgaven så fabrikken bygget om de fleste. Dette var i 2005/2006.

Jeg ville lete på mobile.de etter bil bygget som barversjon, men det er nesten bare i det øvre prisnivået som nye hvor det er et marked i Europa. Det nordiske markedet har aldri vært stort for bar.
 
Toppen