• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mio 269 +

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Jag skulle vilja ha ett pling i MION när
jag närmar mig en fart kamera eller tex
en cach finns det ett sånt program och
köpa till och har nån provat om det funkar.
Jimmy
 
F

F.d. 25020

Guest
Sv: Mio 269 +

:confused: :music-icon: Hej Jimmy Du vet väl att vi har kameran uppe för att hålla hastigheten och så jävla bråttom har ni väl inte eller?????:mcride:
MVH Sture i Pajala
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Ja du Jimmy&Milla det är inte alltid man får det svar man vill.
Du kan kanske få hjälp på den har sidan. Har själv Tom Tom så jag vet inte hur man gör på MIO.
http://www.takes.se/index.html
Visst är det härligt att man frivilligt kan utöka hastighetskamerornas värde med att själv fråga om man kan se dom tidigare. Annars så mäter dom väl bara precis framför kameran.
Jimmy&Milla, självklart håller vi alltid fartgränserna.:wink: :wink: :wink: :wink:


Mvh Håkan J
 
Senast ändrad:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Mio 269 +

Hej Jimmy!
Prova denna länk om den kan ge dig information och nedladdningsbar fil med kamerapositioner.
http://www.poidatabase.se/ladda_GPS.htm
Använder den själv men då till min TomTom Go.
Fungerar perfekt men larmar även för kameror vända i andra riktningen.
Även om man håller sig inom hastighetsgränsen, vilket ju är strävan, så är det så himla lätt att råka glida över gränsen tillfälligt.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Tack janase
Som du såg från början missade jag bifoga länken i mitt inlägg. :mad:
Samma som din.;) ;)

Mvh Håkan J
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Hej Jimmy

Har du en Mio 269 så måste du ha programvaran POI-Warner som jag utgår ifrån att du har. I menyn för den så finns det något som heter POI-settings och sedan Acoustic alert.... . Där kan man välja vilka pois man vill ha en akustisk varning för.

Har du inte POI-Warner så måste du installera den programvaran från.............

http://www.navigating.de/cms/index.php?id=3
 

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Tack Master
Det var nog det programmet jag sökte skall köpa det
och se om jag kan innstallera det och testa.
Använder du det själv och tycker det är bra.

Jimmy
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Mio 269 +

Hej Jimmy,

Jag har POI Warner och det fungerar. Man får dock lägga ner lite arbete på att "filtrera" de indata som man får ned via POI-Database. Samma uppgifter men med lite avvikande koordinater osv. DVS. man får för mycket info......

Mvh Håkan
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Hej Jimmy

Vad jag kan förstå så finns det ingen annan programvara än POI-WARNER till Mio 269 serien. Mio själva hänvisar ju till denna på sin hemsida.

Jag tycker att det fungerar bra och jag kan göra egna pois som jag sedan lägger in i navigatorn.

Du får gärna höra av dig så kan jag hjälpa dig om du kör fast.

Kenneth
 

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Hej
Nu har jag provat och inte blev det rätt kommer till steg 2 när jag skall starta programmet på min dator och skriva av en kod det står att jag ska ansluta min enhet och starta om den har gjort så men det blir samma svar.
Jimmy
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Mio 269 +

Hej

Det var mer än ett år sedan jag installerade programvaran och vad jag minns så var det inga problem om man följde instruktionerna. Vad jag minns så var det viktigt att Mio transfer programmet var avstängt, jag tror dock att det framgår vid instruktionen för installationen av POI-WARNER.

Kenneth
 
Toppen