• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljøsoner!

GlennAnita

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
28683
Medlemskap
2025
Har inte riktigt förstått vitsen med Green-Zones, förutom att det blir en extra avgift/skatt. Köpte dekaler till Frankrike och Tyskland för ca €35 per styck. Inte vet jag var pengarna tar vägen men jag tvivlar på att det hjälper miljön särskilt mycket???
 

Träsko

HBK Intresserad
Inlägg
69
Kommun
Härnösand
Har inte riktigt förstått vitsen med Green-Zones, förutom att det blir en extra avgift/skatt. Köpte dekaler till Frankrike och Tyskland för ca €35 per styck. Inte vet jag var pengarna tar vägen men jag tvivlar på att det hjälper miljön särskilt mycket???
Dom flesta andra brukar betala ca 5€, tillkommer ca en euro i porto st men det är ändå långt från 35€

Online-Antrag Feinstaubplakette - Berlin.de

Applying for your certificate | Air Quality Certificate Service - Ministère de la Transition écologique et solidaire
 

GlennAnita

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
28683
Medlemskap
2025
Lastade ner appen Green-Zones och köpte dekaler genom den. Är €5 för hela landet eller bara en zon? Blir jag inte lurad på mer än €30 så kan jag leva med det
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Har inte riktigt förstått vitsen med Green-Zones, förutom att det blir en extra avgift/skatt. Köpte dekaler till Frankrike och Tyskland för ca €35 per styck. Inte vet jag var pengarna tar vägen men jag tvivlar på att det hjälper miljön särskilt mycket???
Ett miljömärke kostar inte mycket och dom pengarna är till för att administrera zonerna, vitsen med miljözoner är ju att hindra att gamla ej miljövänliga fordon kör in i städerna.
 
Toppen