• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljöbovar eller inte?

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Glöm inte all miljövänlig el vi producerar med våra solpaneler.
Det är inte ofta vi står på el.
Krister.

De senast 8 åren har jag nästan bara haft solpanels el :) men om den är miljövänlig vet jag inte för jag vet inte vilken påverkan tillverkningen av solpaneler har på våran miljö.... hur som helst så tror jag att den påverka i vart fall mindre miljön i negativ riktning.... I vart fall trodde jag detta innan jag installerande lifepo4 batteri :eek:... för utan batteri har vi ju inte så mycket glädje av den "miljövänliga" elen, och bly batterier påverka säkert också miljön åt fel håll :swoon:.... när hur vi än vänder oss så har vi baken där bak.... eller.... hur det nu var Hasse Alfredsson sa ;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
:rolleyes: Jovisst.... men att vara vår egna "försvars advokater" gör ju inte oss mindre skyldig för att påverka miljön i negativ riktning.... frågan är som jag ser det kan vi rädda miljön eller är vi redan i den branta nedför kurvan ?...

Så... Njut av dagen för imorgon kan det vara försent ;)
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Det enda som kan rädda oss i den redan allt för "branta nedför kurvan", är en snille som kan splittra CO2 och NOx i dess beståndsdelar, ungefär som gröna växter, träden, havet m.fl. andra redan gör. Eftersom naturen inte klarar av vad vi ställer till med, då måste vi hjälpa naturen på något sätt vilket inte är möjligt med ytterligare 1 600 nya Kina-kolkraftverk.

Alltså, en snille från kanske Chalmers i Gbg är det enda som behövs...
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Om man nu hävdar att det är Co2 som är problemet, så borde det bli förbjudet att andas ut:twitcy:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Om man nu hävdar att det är Co2 som är problemet, så borde det bli förbjudet att andas ut:twitcy:
Eller andas in!
Problemet är inte bara koldioxid utan även kväveoxider som är betydligt farligare än koldioxiden för lungorna. Ca 100 miljoner lider eller dör av miljöfarligt utsläpp från fossil förbränning globalt.
 
Toppen