• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mikrobrytare, variant på tidigare tema

LPer

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
25403
Medlemskap
2023
Finns ett antal tidigare inlägg kring mikrobrytaren i pentrykranen och jag har samma problem - men inte riktigt. Problemet yttrar sig som övriga, dvs. pumpen startar inte.
Öppnade upp och förväntade mig att en kabel skulle vara av men det verkar inte så.
Kan kabel vara av utan att det syns?
Jag att kanske det är ett kabelbrott bakom den vita insatsen (se röd pil)
Sitter två skruvar som jag lossat men får ändå inte ut den vita insatsen som verkar vara fast i själva kranen.
Någon som känner till detta? (kranen sitter i en Knaus)
Kran m pil.JPG
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Kabeln som kommer ut ur kranen har väl en kopplingsplint eller kontakt? Ta och kortslut där med en kabelstump, för att kolla att pumpen startar! Då vet du säkert att felet inte ligger någonstans på vägen dit.
Och för att svara på din fråga: Visst kan det bli avbrott inuti kabeln, till och med mycket troligt eftersom det är en klen ledare som vickas fram och åter.
 
Toppen