• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Metoo

F

F.d. 55347

Guest
Stödjer alla dessa röster
För kvinnans rätt att fri få vara
Utan att behöva försvara
Gränser som tycks oklára

Vill gärna att ni visar
Hur och var gränser går
När mannen visar att han dig åtrår
När han din skönhet prisar

Att gräva och riva i din trosa
Är ej att i kärlek gosa
Men på krogen
Är ju många otrogen

Kan nog ej fördömma
Alla dessa oömma
De bör straffas och bli dömda
I livet helt förglömda

Är för DIG kvinnans fri- och jämlighet
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Håller helt med dej.( hysteri) En dam som nu är 70 år hade blivit tafsad på när hon var sju år varför ta upp det efter 63 år?Reportaget finns på radio sju.
VARNING krama ingen kompis föränn du frågat om lov.Kan vi inte slippa
detta på den här klubbsidan? Om inte trådskaparen vill stänga tråden så tycker
jag att webben ska göra det för det hör inte hemma här.
Kram på er.
HaDe Hasse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55347

Guest
Sv: Metoo

Vadå svara! 95%. Tillhör du dem som tar sig friheter? Tror inte att Du är särskilt tillfreds om någon tafsar på din snopp utan att du gillar det!
 
F

F.d. 55347

Guest
Sv: Metoo

Bäste Hasse!
Efter 70 har hon tyvärr alltid fått acceptera verkligheten! Tror dock att hon skulle önska att hon sluppit många inviter!
Ni tycks tro att pga mannens muskulära styrka vara den som vet bäst och kan veta vad kvinnan känner. Det liknar vad andra religioner hävdar i sin tro!
Nä efter 70 har hon fallit till föga och accepterat sitt öde
 
F

F.d. 55347

Guest
Sv: Metoo

Jo! Men de som tafsar använder sina muskler inte hjärnan-
 
F

F.d. 55347

Guest
Sv: Metoo

Skulle det vara särskilt framgångsrikt att tafsa på krogen eller Ålandsbåt? Har varit och åkt mänga gånger och aldrig haft otur! Tydligen tycks 08-åttorna sätta sin prägel på hur umgänget skall vara!
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Skulle det vara särskilt framgångsrikt att tafsa på krogen eller Ålandsbåt? Har varit och åkt mänga gånger och aldrig haft otur! Tydligen tycks 08-åttorna sätta sin prägel på hur umgänget skall vara!

Njaa, där är det damerna som står för fiolerna! Där behöver man bara finnas till så att säga.
Tror inte att det är det du kallar 08:eek:r som sätter sin prägel utan naturliga dragningar, behov och fantasier sköter nog om det.
 
R

RobbeS

Guest
Sv: Metoo

Faran med en sådan här kampanj är väl att oskyldiga också pekas ut utan chans att försvara sig. Det finns ju män som blivit fråntagna uppdrag och alltså sitt levebröd på grund av beskyllningar dom de inte kan bemöta.
Sen kan det ju gå till överdrift. Ta exemplet Kallur som efter flera år satte sig ned och funderade och "insåg" att hon blivit utsatta för sexuella trakasserier för flera år sedan. Eller höjdhopperskan som berättade att hon blivit våldtagen under finnkampen för sex år sedan men inte vill uppge namnet på förövaren eller polisanmäla honom med följd att alla manliga friidrottare som var med på den tävlingen misstänkligjorts.
Sexuella trakasserier enligt lagens definition behöver inte heller vara av sexuell natur utan det räcker att en person känner sig kränkt på ena eller andra sättet.
Sådana här domstolar på sociala medier hör inte hemma i ett rättssamhälle.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Metoo

Detta med Metoo tenderar att övergå i drev & häxjakt. Medierna gottar sig & säljer som aldrig förr. Det var likadant förra gången när man fick för sig att män inom barnomsorgen var pedofiler. Problemet med Metoo blir ju att hur skall män & kvinnor kunna söka kontakt & närma sig varandra på ett traditionellt & naturligt sätt? Vi människor är ju olika & uppfattar saker & ting olika. Snart vågar man väl inte hälsa eller se på det motsatta könet. Helt klart förekommer det kränkande handlingar & det från båda håll vilket skall polisanmälas. Ett exempel är en av våra kändisar som blivit anmäld för sexuellt ofredande- Efter att detta skulle ha hänt så blev dom ett par & när det förhållandet tog slut så kastade hon sig på luren & anmälde honom. Mycket konstigt, men var & en får väl dra sina egna slutsatser.

Bennie
 
F

F.d. 24550

Guest
Sv: Metoo

Jag tycker det är bra att detta kommer fram. Det har funnits en tystnadskultur kring dessa saker som inte är till gagn för någon annan än de män som begår övergrepp. I de flesta fall där en man blivit av med jobbet så har ju omgivningen känt till hur de betett sig men inte gjort något. Nej! Sätt ljuset på det så att det kan bli en förändring! Det är inte acceptabelt att bete sig så som många män betett sig. Så gott som alla kvinnor har någon gång råkat ut för detta, men att tala om det har ofta gjort att kvinnorna ansetts vara problemet och de har tvingats sluta sina jobb. Det krävs stort mod av en kvinna att ställa sig upp och berätta. Det är ju tydligt att en del män, trots alla dessa berättelser, inte har fattat vad detta handlar om. Varför vill man återigen tysta dessa kvinnor? Kalla dem hysteriska, lögnare? Kränka dem en gång till genom att håna deras berättelser?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Metoo

Att detta tas upp är ju väldigt bra & det förnekar väl ingen. Men som allt annat likt detta så tenderar det att övergå i en hysterisk häxjakt. Risken är trots allt att oskyldiga pekas ut & det är väl om inte ännu hemskare. Metoo är ju trots allt ett starkt vapen om man vill åsamka någon både man & kvinna obehag.

Bennie
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Metoo-rörelsen måste väl ändå anses vara positiv och kanske rentav det tyngsta enskilda som hänt i den här frågan genom tiderna. Det borde ingen förneka och vi reagerar på chefer eller andra ledande personer som känt till missförhållanden men inte agerat. Tystnadskulturen verkar ju dessvärre i flera dimensioner. Personligen måste jag tillstå, att jag genom åren hört kommentarer, förhållningssätt eller agerande som jag inte tyckt vara OK, men trots det inte alltid sagt ifrån. Många gånger har jag gjort det, men dessvärre inte alltid. Det är också en del av tystnadskulturen och det vi män i vart fall kan göra - utöver att självklart bete oss som män och visa respekt mot alla oberoende av kön - är att bestämma oss för att säga ifrån när vi hör eller ser motsatsen. I vart fall har jag bestämt mig för det. Det får aldrig bli en del av manligheten att bete sig illa.

// J Peter
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Metoo-rörelsen är en riktig rysare och riktigt skrämmande.
Då menar jag givetvis inte frågan den belyser, den är otroligt viktig, utan hur vi låter den löpa amok.

Vi sitter och applåderar när rörelsen gör en total by-pass av hela vårt rättssystem.

Rättegången hålls av våra kvällstidningar i form av artiklar och intervjuer som skrivs för att sälja lösnummer. Juryn består sen av vanliga läsare som endast vet vad tidningarna skriver. Den anklagade har ingen chans att bemöta påståendena och den som anklagar ifrågasätts inte.
Domen utdelas sen direkt i form av total demolering av personens privatliv i media, uppsägning, visad avsky och total utfrysning. Arbetsgivare och uppdragsgivare fäller förmodligen hellre än friar av ren rädsla för mobben.
Nutidens häxjakt.

Det här är saker som i vanliga fall kan bli sekundära konsekvenser efter att en fällande dom efter en riktig rättegång med ett riktigt straff har meddelats.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: Metoo

Metoo-rörelsen är en riktig rysare och riktigt skrämmande.
Då menar jag givetvis inte frågan den belyser, den är otroligt viktig, utan hur vi låter den löpa amok.......................

Och jag kommer med stor spänning följa hur det kommer bli efter en friande dom i rätten.
Kommer då den som påtalats i metoo-kampanjen att motanmäla personer för förtal vid friande dom?
Kommer den påtalade att kräva att få lägre straff (om denne blir straffad) pga att denne redan förlorat arbete, utstått tidningarnas skrifter mm mm.

Bra är ju att problemet kommer upp till ytan för dom utsatta.
 
Toppen